Game EnginesLaajuus (5 cr)
Code: KM00ES29
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student understands the possibilities of the game engines and the design requirements for the visual components used in them. The student is able to produce visual content in a gaming environment and produce interactive and playable content. The student knows the possibilities of game engines and real-time rendering in content production.
Content
The course uses the use of a game engine using 2D graphics and simple 3D graphics. This course is a design work that is modeled with suitable 3D software for transfer to a game engine, where the 3D model is transformed into an interactive and manipulable entity for use on different platforms.
- Design process, Idea, Sketching
- Preparation of graphics and animation for the game engine
- editing 3D content for game engine use.
- game engines, operating principles, use, elements, textures, lighting, rendering
- Interactivity, basics of script and node-based programming
- publishing platforms
Prerequisites
Knowledge of pixel and vector graphics.
Basic knowledge of 3D graphics, animation and interactive media design
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is able to prepare visual media content and compile a simple interactive entity running for a game engine, as well as publish it on a selected platform.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to design and produce an interactive entity running on a game engine, and to publish it on different platforms, taking into account its characteristics.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to design an interactive entity that works with a game engine. One is able to produce and prepare material by making use of the features of the game engine and compiling a functional, high-quality interactive entity, taking into account the special features of the publishing platform.
Assessment criteria, approved/failed
The student is able to prepare visual media content and compile a simple interactive entity running for a game engine, as well as publish it on a selected platform.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
18.03.2024 - 17.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Samuli Homanen
Teacher in charge
Samuli Homanen
Groups
-
KXE21S1LGVisual Communication Design – Motion Graphics
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottorien mahdollisuudet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset. Opiskelija osaa tuottaa visuaalista sisältöä peliympäristöön ja tuottaa niiden avulla interaktiivisia ja pelillisiä sisältöjä. Opiskelija tuntee pelimoottorien ja reaaliaikaisen renderöinnin mahdollisuudet sisällöntuotannossa.
Content
- suunnitteluprosessi, ideointi, luonnostelu
- grafiikan ja animaation valmistelu pelimoottoria varten
- 3D-sisällön muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorit, toimintaperiaatteet, käyttö, elementit, tekstuurit, valaistus, renderöinti
- interaktiivisuus, skripti- ja noodipohjaisen ohjelmoinnin perusteet
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa valmistella visuaalista mediasisältöä ja koostaa pelimoottorilla toimivan yksinkertaisen interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen jollekin alustalle.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa pelimoottorilla toimivan interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen eri alustoille sen ominaispiirteet huomioiden.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella pelimoottorilla toimivan interaktiivisen kokonaisuuden. Hän osaa tuottaa ja valmistella materiaalin pelimoottorin toiminnan huomioiden sekä koostaa toimivan laadukkaan interaktiivisen kokonaisuuden julkaisualustan erityispiirteet huomioiden.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osaa valmistella visuaalista mediasisältöä ja koostaa pelimoottorilla toimivan yksinkertaisen interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen jollekin alustalle.
Prerequisites
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.
3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Interaktiivinen media- ja mediatuotanto.