Pelimoottorit (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00ES29-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 14.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.03.2024 - 17.04.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Samuli Homanen
- Vastuuopettaja
- Samuli Homanen
- Ryhmät
-
KXE21S1LGVisuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka
- Opintojakso
- KM00ES29
Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 112 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 18.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ti 19.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ke 20.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
To 21.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Itsenäinen työskentely / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Ma 25.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ti 26.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
To 28.03.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Itsenäistä työskentelyä varten varattu Kare-tila / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Ti 02.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Itsenäistä työskentelyä varten varattu Kare-tila / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Ke 03.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Itsenäinen työskentely / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
To 04.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Pe 05.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ma 08.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ti 09.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ke 10.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Itsenäinen työskentely / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Pe 12.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Itsenäinen työskentely / Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Ma 15.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ti 16.04.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Ke 17.04.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit KM00ES29-3001 |
AR403
Digitila Warde
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelimoottorien mahdollisuudet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset. Opiskelija osaa tuottaa visuaalista sisältöä peliympäristöön ja tuottaa niiden avulla interaktiivisia ja pelillisiä sisältöjä. Opiskelija tuntee pelimoottorien ja reaaliaikaisen renderöinnin mahdollisuudet sisällöntuotannossa.
Sisältö
- suunnitteluprosessi, ideointi, luonnostelu
- grafiikan ja animaation valmistelu pelimoottoria varten
- 3D-sisällön muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorit, toimintaperiaatteet, käyttö, elementit, tekstuurit, valaistus, renderöinti
- interaktiivisuus, skripti- ja noodipohjaisen ohjelmoinnin perusteet
- julkaisualustat
Esitietovaatimukset
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.
3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Interaktiivinen media- ja mediatuotanto.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osaa valmistella visuaalista mediasisältöä ja koostaa pelimoottorilla toimivan yksinkertaisen interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen jollekin alustalle.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa pelimoottorilla toimivan interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen eri alustoille sen ominaispiirteet huomioiden.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osaa suunnitella pelimoottorilla toimivan interaktiivisen kokonaisuuden. Hän osaa tuottaa ja valmistella materiaalin pelimoottorin toiminnan huomioiden sekä koostaa toimivan laadukkaan interaktiivisen kokonaisuuden julkaisualustan erityispiirteet huomioiden.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija osaa valmistella visuaalista mediasisältöä ja koostaa pelimoottorilla toimivan yksinkertaisen interaktiivisen kokonaisuuden, sekä julkaista sen jollekin alustalle.