3D Software, Polygonal Modeling and AnimationLaajuus (15 cr)
Code: KX00ED23
Credits
15 op
Objective
The student knows the basic concepts and terminology of 3D graphics and is familiar with the basics of modelling, texturing, lighting and rendering. The student is able to post-process images and animations produced with 3D software and combine them with photos and video.
Content
- Terminology and applications of 3D graphics and animation
- Methods of modelling, texturing, lighting and rendering
- Basic concepts, tools and methods of 3D animation
- 3D animation rendering and finishing
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student understands the basic concepts and terminology of 3D graphics, and knows the basics of modeling, texturing, lighting, animation and rendering.
Assessment criteria, good (3)
The student masters the basic concepts and terminology of 3D graphics, as well as models, textures, illuminates and renders high-quality images and animations. The student is able to produce 3D content for different publication channels.
Assessment criteria, excellent (5)
The student masters the basic concepts and terminology of 3D graphics and creatively applies modeling, texturing, lighting, animation and rendering tools. The student is able to produce high-quality 3D content for various publication channels.
Assessment criteria, approved/failed
The student understands the basic concepts and terminology of 3D graphics and knows the basics of modeling, texturing, lighting, animation and rendering.
Enrollment
02.05.2023 - 27.08.2023
Timing
12.09.2023 - 05.12.2023
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE23S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Content
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.
Enrollment
02.05.2022 - 04.09.2022
Timing
13.09.2022 - 07.12.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
94 % Contact teaching, 6 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Content
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Teaching methods
Kurssilla perehdytään 3D-animaation perusteisiin ja animointiin.
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin perusteet. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmalla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä yhdistää niitä valokuviin ja videoon.
Opintojakson sisältö:
- 3D-grafiikan ja -animaation terminologia ja sovelluskohteet
- mallintamisen, teksturoinnin, valaisun ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderöinnin perusteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian, sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderöi laadukkaita kuvia ja animaatioita. Opiskelija osaa tuottaa 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti mallinnus-, teksturointi-, valaisu-, animointi- ja renderöintityökaluja. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa mallintamisen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.