Siirry suoraan sisältöön

HahmosuunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00DS86

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.

Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.

Esitietovaatimukset

Animaation ja liikegrafiikan perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

10.02.2023 - 15.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXE20S1LG
    Visuaalisen viestinnän muotoilu – Liikkuva grafiikka

Tavoitteet

Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.

Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Esitietovaatimukset

Animaation ja liikegrafiikan perusteet

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

14.02.2022 - 09.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Samuli Homanen
Vastuuopettaja

Samuli Homanen

Ryhmät
  • KXD19S1VSB
    Visuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19

Tavoitteet

Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.

Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Esitietovaatimukset

Animaation ja liikegrafiikan perusteet