Game EnginesLaajuus (5 cr)
Code: KM00DS90
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student understands the possibilities of the game engines and the design requirements for the visual components used in them. The student is able to produce visual content in a gaming environment and produce interactive and playable content. The student knows the possibilities of game engines and real-time rendering in content production.
Content
The course uses the use of a game engine using 2D graphics and simple 3D graphics. This course is a design work that is modeled with suitable 3D software for transfer to a game engine, where the 3D model is transformed into an interactive and manipulable entity for use on different platforms.
- Design process, Idea, Sketching
- Preparation of graphics and animation for the game engine
- editing 3D content for game engine use.
- game engines, operating principles, use, elements, textures, lighting, rendering
- Interactivity, basics of script and node-based programming
- publishing platforms
Prerequisites
Knowledge of pixel and vector graphics.
Basic knowledge of 3D graphics and animation. Multimedia Production and Fundamentals of Programming, Multimedia Project
Assessment criteria, satisfactory (1)
Participation in classes. Assignments completed. Performance needs improvement.
Assessment criteria, good (3)
Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge. Performance meets expectations.
Assessment criteria, excellent (5)
Active participation in classes. Ability to apply the learned knowledge independently. Performance exceeds expectations.
Assessment criteria, approved/failed
Participation in classes. Assignments completed. Performance needs improvement.
Enrollment
28.11.2022 - 15.01.2023
Timing
20.03.2023 - 11.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Samuli Homanen
Teacher in charge
Samuli Homanen
Groups
-
KXE20S1LGVisual Communication Design – Motion Graphics
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottorien mahdollisuudet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset. Opiskelija osaa tuottaa visuaalista sisältöä peliympäristöön ja tuottaa niiden avulla interaktiivisia ja pelillisiä sisältöjä. Opiskelija tuntee pelimoottorien ja reaaliaikaisen renderöinnin mahdollisuudet sisällöntuotannossa.
Content
Opintojaksolla opiskellaan pelimoottorin käyttöä 2D-grafiikkaa ja yksinkertaista 3D-grafiikkaa hyödyntämällä. Opintojaksolla toteutetaan suunnittelutyö, joka mallinnetaan sopivilla 3D-ohjelmistoilla siirrettäväksi pelimoottoriin, jossa 3D-mallista muokataan interaktiivinen ja manipuloitavissa oleva kokonaisuus erilaisilla alustoilla hyödynnettäväksi.
- suunnitteluprosessi, ideointi, luonnostelu
- grafiikan ja animaation valmistelu pelimoottoria varten
- 3D-sisällön muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorit, toimintaperiaatteet, käyttö, elementit, tekstuurit, valaistus, renderöinti
- interaktiivisuus, skripti- ja noodipohjaisen ohjelmoinnin perusteet
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Prerequisites
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.
3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Multimedian koostamisen ja ohjelmoinnin perusteet, Multimediaprojekti.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
28.03.2022 - 15.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Media Communication
Teachers
- Samuli Homanen
Teacher in charge
Samuli Homanen
Groups
-
KXD19S1VSBVisuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19
Objective
Opiskelija ymmärtää pelimoottorien mahdollisuudet ja niissä käytettäviin visuaalisiin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset. Opiskelija osaa tuottaa visuaalista sisältöä peliympäristöön ja tuottaa niiden avulla interaktiivisia ja pelillisiä sisältöjä. Opiskelija tuntee pelimoottorien ja reaaliaikaisen renderöinnin mahdollisuudet sisällöntuotannossa.
Content
Opintojaksolla opiskellaan pelimoottorin käyttöä 2D-grafiikkaa ja yksinkertaista 3D-grafiikkaa hyödyntämällä. Opintojaksolla toteutetaan suunnittelutyö, joka mallinnetaan sopivilla 3D-ohjelmistoilla siirrettäväksi pelimoottoriin, jossa 3D-mallista muokataan interaktiivinen ja manipuloitavissa oleva kokonaisuus erilaisilla alustoilla hyödynnettäväksi.
- suunnitteluprosessi, ideointi, luonnostelu
- grafiikan ja animaation valmistelu pelimoottoria varten
- 3D-sisällön muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorit, toimintaperiaatteet, käyttö, elementit, tekstuurit, valaistus, renderöinti
- interaktiivisuus, skripti- ja noodipohjaisen ohjelmoinnin perusteet
- julkaisualustat
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Prerequisites
Pikseli- ja vektorigrafiikan tuntemus.
3D-grafiikan ja animaation perusosaaminen. Multimedian koostamisen ja ohjelmoinnin perusteet, Multimediaprojekti.