Service DesignLaajuus (5 cr)
Code: KM00DS76
Credits
5 op
Objective
The student knows the service design process and is able to develop user-oriented services. The student understands the importance of the service experience as part of the business.
Content
- Service Design Processes
- Service Design Methods
- Prototyping services
- Customer Experience
Prerequisites
Student and the student advisor go through other recommended studies in student counseling discussions based on their individual study plan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Participation in classes is weak. Defective tasks. Shortcomings in tasks. The student partially achieves the objectives of the course as defined in the implementation.
Assessment criteria, good (3)
Active participation in classes. Ability to apply the lessons learned. Self-study. The student achieves the objectives of the course as defined in the implementation.
Assessment criteria, excellent (5)
Active participation in classes. Ability to apply the lessons learned and reflect on it. Producing new knowledge for teaching. Ability to reflect on processes from a service design perspective.
Assessment criteria, approved/failed
Participation in classes is weak. Defective tasks. Shortcomings in tasks. The student partially achieves the objectives of the course as defined in the implementation.
Enrollment
02.05.2022 - 04.09.2022
Timing
20.09.2022 - 13.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tuomas Aatola
Teacher in charge
Tuomas Aatola
Groups
-
KXE20S1GSVisual Communication Design – Graphic Design
Objective
Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.
Content
- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Assessment criteria, good (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Assessment criteria, excellent (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen. Kyky pohtia prosesseja palvelumuotoilun näkökulmasta.
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.
Prerequisites
Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.