XR Product DesignLaajuus (15 cr)
Code: KX00ED38
Credits
15 op
Objective
The student learns to recognise the needs and problems of a customer and is able to solve them using design and application development. The student is able to conceptualise and present their ideas, and make a work plan on the basis of which the student can implement the XR product designed for the client or realize their own business idea or work.
Content
During the course, the student will expand their XR and project working skills by applying and further developing acquired knowledge and skills. The course focuses on XR application design, conceptualisation and application development.
- Innovation, conception, implementation and commercialisation of XR products
- Further development of 3D modelling skills
- Further development of game engine skills
- Further development of XR skills
- Project work
Prerequisites
The student must have completed the courses "3D Software, Polygon Modelling and Animation", "Game Engines and Real-Time Rendering" and "XR Technologies and Ecosystems".
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student identifies the customer, design, and application development skills required to design an XR product. The student is able to conceptualize and present his / her ideas and draw up a work plan. The student is able to implement an XR product designed by him. He has completed the duties approved.
Assessment criteria, good (3)
The student identifies the customer, design, and application development skills required to design an XR product. The student is able to conceptualize and present his / her ideas and draw up a work plan. The student is well able to implement the XR product he / she has designed. He / she has completed the tasks of the course well and has been able to apply the learned things in completing them.
Assessment criteria, excellent (5)
The student identifies the customer, design, and application development skills required to design an XR product. The student is able to conceptualize and present his / her ideas and draw up a work plan. The student is able to implement the XR product, which he has commendably designed. He has completed the tasks of the course, applying what he has learned with particular merit.
Assessment criteria, approved/failed
The student identifies the customer, design, and application development skills required to design an XR product. The student is able to conceptualize and present his / her ideas and draw up a work plan. The student is able to implement an XR product designed by him. He has completed the duties approved.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
24.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tania Chumaira
- Turkka Loimisto
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE22S1XRXR Design
Objective
Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun ja sovelluskehityksen keinoin. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideoitaan, sekä laatia työsuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa asiakkaalle suunnitellun XR-tuotteen, toteuttaa oman liikeideansa tai teoksen.
Content
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään XR-sovellusten ideointiin, konseptointiin ja sovelluskehitykseen.
- XR-tuotteiden innovointi, konseptointi, toteutus sekä tuotteistaminen
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- XR-osaamisen syventäminen
- projektityöskentely
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa hyvin konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa hyvin toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojaksot "3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio", "Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi" sekä "XR-teknologiat ja -ekosysteemit".
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
26.01.2023 - 28.04.2023
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
- Ale Torkkel
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Turkka Loimisto
Groups
-
KXE21S1XRXR Design
Objective
Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun ja sovelluskehityksen keinoin. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideoitaan, sekä laatia työsuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa asiakkaalle suunnitellun XR-tuotteen, toteuttaa oman liikeideansa tai teoksen.
Content
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään XR-sovellusten ideointiin, konseptointiin ja sovelluskehitykseen.
- XR-tuotteiden innovointi, konseptointi, toteutus sekä tuotteistaminen
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- XR-osaamisen syventäminen
- projektityöskentely
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa hyvin konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa hyvin toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojaksot "3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio", "Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi" sekä "XR-teknologiat ja -ekosysteemit".
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
12.01.2022 - 11.05.2022
Number of ECTS credits allocated
15 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
7 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Turkka Loimisto
- Ale Torkkel
- Markku Luotonen
Teacher in charge
Markku Luotonen
Groups
-
KXE20S1XRXR Design
Objective
Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun ja sovelluskehityksen keinoin. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideoitaan, sekä laatia työsuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa asiakkaalle suunnitellun XR-tuotteen, toteuttaa oman liikeideansa tai teoksen.
Content
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään XR-sovellusten ideointiin, konseptointiin ja sovelluskehitykseen.
- XR-tuotteiden innovointi, konseptointi, toteutus sekä tuotteistaminen
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- XR-osaamisen syventäminen
- projektityöskentely
Teaching methods
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään käyttäjälähtöiseen suunnitteluun ja käyttäjäkokemukseen toteuttamalla XR-ympäristössä toimiva palvelukonsepti.
- käyttäjälähtöisen suunnittelun perusteet
- käyttäjäkokemus
- esteettömyys
- pelillisyys
- asiakasyhteistyö
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- idean konseptointi ja esittely
- XR-ympäristön ja -palvelun suunnittelu sekä toteutus
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa hyvin konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa hyvin toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Prerequisites
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojaksot "3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio", "Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi" sekä "XR-teknologiat ja -ekosysteemit".