Digital Design in SocietyLaajuus (5 cr)
Code: KM00EI63
Credits
5 op
Objective
The student understands the role of digital design in social context. The student can evaluate their work in connection with social change and power relations. The student recognises their role in the society.
Content
- Digital design as part of social change
- Digital design and power structures
- Role of the digital designer in society
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student is aware of the impact of digital design in society. The student is familiar with the interaction between digital design and power structures. The student is able to articulate the role of the designer in society.
Assessment criteria, good (3)
The student understands the complex and contradictory relationship between digital design and social change. The student is able to evaluate the interaction between digital design and power structures from many perspectives and is able to broadly evaluate the role of a designer in society.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to independently reflect upon the complex relationship between social change and digital design. The student is able to critically assess the contradictions in the interaction between digital design and social power structures from various perspectives. The student is able to analyse the role of a designer in society in a realistic, critical and multifaceted way.
Assessment criteria, approved/failed
The student is aware of the impact of digital design in society. The student is familiar with the interaction between digital design and power structures. The student is able to articulate the role of the designer in society.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
21.03.2024 - 16.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- kulu virtuaali::muotoilu
Teacher in charge
Juhana Kokkonen
Groups
-
KXE22S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää, mikä on digitaalisen muotoilun rooli yhteiskunnallisessa kontekstissa. Hän osaa arvioida omaa työtään suhteessa yhteiskunnalliseen muutokseen ja valtasuhteisiin. Opiskelija tunnistaa oman roolinsa osana yhteiskuntaa.
Content
- digitaalinen muotoilu osana yhteiskunnallista muutosta
- digitaalinen muotoilu ja valtarakenteet
- digitaalisen muotoilijan rooli yhteiskunnassa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen muotoilun monimutkaisen ja ristiriitaisen suhteen yhteiskunnalliseen muutokseen. Hän osaa arvioida digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisiä vuorovaikutussuhteita useasta näkökulmasta ja osaa arvioida laajasti muotoilijan yhteiskunnallista roolia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja ajattelemaan itsenäisesti yhteiskunnallisen muutoksen ja digitaalisen muotoilun välistä kompleksista suhdetta. Hän kykenee arvioimaan kriittisesti digitaalisen muotoilun ja yhteiskunnallisten valtarakenteiden vuorovaikutussuhteiden ristiriitaisuuksia useista eri näkökulmista. Opiskelija osaa analysoida muotoilijan roolia yhteiskunnallisena toimijana realistisesti, kriittisesti ja moninäkökulmaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
23.03.2023 - 11.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Juhana Kokkonen
Teacher in charge
Juhana Kokkonen
Groups
-
KXE21S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää, mikä on digitaalisen muotoilun rooli yhteiskunnallisessa kontekstissa. Hän osaa arvioida omaa työtään suhteessa yhteiskunnalliseen muutokseen ja valtasuhteisiin. Opiskelija tunnistaa oman roolinsa osana yhteiskuntaa.
Content
- digitaalinen muotoilu osana yhteiskunnallista muutosta
- digitaalinen muotoilu ja valtarakenteet
- digitaalisen muotoilijan rooli yhteiskunnassa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen muotoilun monimutkaisen ja ristiriitaisen suhteen yhteiskunnalliseen muutokseen. Hän osaa arvioida digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisiä vuorovaikutussuhteita useasta näkökulmasta ja osaa arvioida laajasti muotoilijan yhteiskunnallista roolia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja ajattelemaan itsenäisesti yhteiskunnallisen muutoksen ja digitaalisen muotoilun välistä kompleksista suhdetta. Hän kykenee arvioimaan kriittisesti digitaalisen muotoilun ja yhteiskunnallisten valtarakenteiden vuorovaikutussuhteiden ristiriitaisuuksia useista eri näkökulmista. Opiskelija osaa analysoida muotoilijan roolia yhteiskunnallisena toimijana realistisesti, kriittisesti ja moninäkökulmaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
18.03.2022 - 22.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tero Marin
Teacher in charge
Tero Marin
Groups
-
KXE20S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija ymmärtää, mikä on digitaalisen muotoilun rooli yhteiskunnallisessa kontekstissa. Hän osaa arvioida omaa työtään suhteessa yhteiskunnalliseen muutokseen ja valtasuhteisiin. Opiskelija tunnistaa oman roolinsa osana yhteiskuntaa.
Content
- digitaalinen muotoilu osana yhteiskunnallista muutosta
- digitaalinen muotoilu ja valtarakenteet
- digitaalisen muotoilijan rooli yhteiskunnassa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen muotoilun monimutkaisen ja ristiriitaisen suhteen yhteiskunnalliseen muutokseen. Hän osaa arvioida digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisiä vuorovaikutussuhteita useasta näkökulmasta ja osaa arvioida laajasti muotoilijan yhteiskunnallista roolia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee reflektoimaan ja ajattelemaan itsenäisesti yhteiskunnallisen muutoksen ja digitaalisen muotoilun välistä kompleksista suhdetta. Hän kykenee arvioimaan kriittisesti digitaalisen muotoilun ja yhteiskunnallisten valtarakenteiden vuorovaikutussuhteiden ristiriitaisuuksia useista eri näkökulmista. Opiskelija osaa analysoida muotoilijan roolia yhteiskunnallisena toimijana realistisesti, kriittisesti ja moninäkökulmaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tietää pääpiirteissään digitaalisen muotoilun vaikutuksen yhteiskunnassa. Hän tuntee digitaalisen muotoilun ja valtarakenteiden välisen vuorovaikutuksen. Hän pystyy artikuloimaan muotoilijan roolin yhteiskunnallisena toimijana.