Skip to main content

Character DesignLaajuus (5 cr)

Code: KM00DS86

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

Design and animation of animated characters. Gagging a character. Characters in games and ads.

The student is able to design and visualize a character communicating the desired personal qualities. The student knows how to build an animation snake for the character. He can animate the character with the help of rig in accordance with the laws of animation.

Content

The course introduces you to one animation and blasting technique and applies the lesson you have learned to your own cycle.

Prerequisites

Basics of animation and motion graphics

Assessment criteria, satisfactory (1)

Participation in project work. Student’s work performance and teamwork skills need improvement.

Assessment criteria, good (3)

Active contribution to the project. Ability to apply the learned knowledge. Performance meets expectations. Active participation in group work.

Assessment criteria, excellent (5)

Active contribution to the project. Ability to apply the learned knowledge independently. Performance exceeds expectations. Responsible and encouraging participation in group work.

Assessment criteria, approved/failed

Participation in project work. Student’s work performance and teamwork skills need improvement.

Enrollment

28.11.2022 - 15.01.2023

Timing

10.02.2023 - 15.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Samuli Homanen
Teacher in charge

Samuli Homanen

Groups
  • KXE20S1LG
    Visual Communication Design – Motion Graphics

Objective

Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.

Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.

Content

Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Prerequisites

Animaation ja liikegrafiikan perusteet

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

14.02.2022 - 09.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Media Communication
Teachers
  • Samuli Homanen
Teacher in charge

Samuli Homanen

Groups
  • KXD19S1VSB
    Visuaalinen viestintä, liikkuva grafiikka, S19

Objective

Animoitavien hahmojen suunnittelu ja animointi. Hahmon rigaaminen. Hahmot peleissä ja mainoksissa.

Opiskelija osaa suunnitella ja visualisoida haluttuja persoonallisia ominaisuuksia viestivän hahmon. Opiskelija osaa rakentaa hahmolle animaatiorigin. Hän osaa animoida hahmoa rigin avulla animaation lainalaisuuksia noudattaen.

Content

Opintojaksolla perehdytään yhteen animaatio- ja rigaustekniikkaan ja sovelletaan opittua omaan jaksolla suunniteltavaan hahmoon.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Assessment criteria, good (3)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua. Omien tehtävien suorittaminen hyvin ja aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, excellent (5)

Aktiivinen osallistuminen projektityöskentelyyn. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Omien tehtävien suorittaminen erinomaisesti sekä vastuullinen ja kannustava osallistuminen ryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, approved/failed

Osallistuminen projektityöskentelyyn. Puutteita oman tehtävän suorittamisessa tai ryhmätyöskentelyssä.

Prerequisites

Animaation ja liikegrafiikan perusteet