Kulttuurituottajan yrittäjyysLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KU00GC91
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa laatia selkeään ja toimivaan liikeideaan perustuvan liiketoimintasuunnitelman luovan alan yrittäjälle. Hän osaa kehittää luovan alan yritysidean liiketoimintasuunnitelmaksi, joka huomioi asiakaslähtöisyyden ja markkinatarpeet.
Sisältö
- Asiakaslähtöisyys
- Kestävyys
- Toimintaympäristö ja markkina
- Markkinointi ja myyntistrategia
- Riskianalyysi ja varautumissuunnitelmat
- Pithcaus
Esitietovaatimukset
Opintojakson Luovan alan yrittäjyys (3 op) hyväksytty suorittaminen tai vastaava osaaminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kehittää luovan alan liikeidean. Hän tunnistaa asiakaslähtöisyyden. Opiskelija osaa laatia markkinatutkimuksen ja huomioida siinä kestävyysnäkökulmia. Hän osaa laatia markkinointi- ja myyntistrategian sekä riskianalyysin. Opiskelija tietää, miten yritysidea esitellään.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kehittää toimivan luovan alan liikeidean. Opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisyyden ja osaa toimia sen mukaisesti. Hän osaa laatia markkinatutkimuksen ja huomioida siinä kestävyysnäkökulmia. Opiskelija osaa laatia realistisen ja toimivan markkinointi- ja myyntistrategian. Hän osaa tehdä riskianalyysin. Opiskelija osaa esittää ideansa suullisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kehittää luovan alan liiketoimintasuunnitelman, jossa on selkeä, innovatiivinen ja asiakaslähtöinen liikeidea. Opiskelijan markkina-analyysi on perusteellinen ja realistinen, ja kestävyysnäkökulmat on otettu hyvin huomioon. Markkinointi- ja myyntistrategia on asiakaslähtöinen, monikanavainen ja joustava, ja riskianalyysi sekä varautumissuunnitelmat ovat kattavat ja ennakoivat. Opiskelija osaa esittää ideansa suullisesti tehokkaasti ja perustellen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kehittää luovan alan liikeidean. Hän tunnistaa asiakaslähtöisyyden. Opiskelija osaa laatia markkinatutkimuksen ja huomioida siinä kestävyysnäkökulmia. Hän osaa laatia markkinointi- ja myyntistrategian sekä riskianalyysin. Opiskelija tietää, miten yritysidea esitellään.