Work Methods of a Public Health NurseLaajuus (4 cr)
Course unit code: SX00GG80
General information
- Credits
- 4 cr
Objective
Student
- can apply the key work methods of a public health nurse in a client-oriented way
- knows the theoretical foundations of dialogical health-promoting counselling
- can apply a work method that supports early parent-child interaction
- can implement health communication at an expert level
- can act as expert of public health nursing in multidisciplinary cooperation
- understands the significance of diversity and equality of clients and members of the work community?
- understands the importance of a healthy and safe environment and is able to prevent environmental health risks
- is able to use statistical data from health promotion indicators
- understands the potential of well-being analytics in health promotion
Content
Key and current work methods in individual, family, group and community public health nursing
Dialogical health discourse
Resource-based approach: supporting client involvement and empowerment in health promotion
A work method to support early parent-child interaction
Health communication
Multidisciplinary cooperation
Culturally sensitive public health nursing
A health supportive environment and identification of environmental risks
- Use of statistical data on health promotion in work planning and evaluation
- Welfare analytics in support of health promotion
- Drug dosage calculations for public health nurses
- Promoting nutritional health at different ages
Qualifications
Theoretical studies included in professional nursing studies and at least clinical practices in internal medicine and surgery, unless otherwise agreed in the student's PSP.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- osaa hyödyntää näyttöön perustuvaa tietoa toimintansa suunnittelussa
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti
- osaa hyödyntää ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuuden huomioiden
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- soveltaa laaja-alaisesti ja ammattialan tietoa näyttöön perustuen
- osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida toimintansa seurauksia
- toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti, huomioiden turvallisuuden näkökulmat
- osaa toimia vuorovaikutuksessa moninaisuutta kunnioittaen
- tunnistaa omat vahvuudet sekä kehittymistarpeet ja osaa kehittää toimintaansa
Assessment criteria, approved/failed
HYVÄKSYTTY
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
HYLÄTTY
Opiskelija
- ei osaa riittävästi etsiä tietoa eikä osaa käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- ei omaa riittäviä tietoja ja taitoja ammatillisessa toiminnassa
- ei osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti eikä osaa huomioida turvallisuus- eikä eettisiä periaatteita
- ei kykene arvioimaan omia vahvuuksiaan tai kehittymistarpeitaan