Terveydenhoitajatyön kehittämistyöLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00EB11
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Sisältö
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 06.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Sisältö
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Aika ja paikka
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Oppimateriaalit
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Sisällön jaksotus
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Lisätietoja opiskelijoille
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 29.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Sisältö
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Aika ja paikka
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Oppimateriaalit
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Sisällön jaksotus
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Lisätietoja opiskelijoille
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 10.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Henna Hertell
- Kati Ylikahri
Vastuuopettaja
Henna Hertell
Ryhmät
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
- osaa tunnistaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen ajankohtaisia ja tulevaisuuden kehittämistarpeita
- osaa toteuttaa monitoimijuutta; julkisen, yksityisen, kolmannen sektorin sekä kansalaisten yhteistä toimintaa
- osaa soveltaa terveydenhoitajatyössä kehittämis-, innovaatio- ja tutkimusosaamista yhteiskunnan ja työelämän tarpeista lähtien kehittää terveydenhoitajatyötä aloitteellisesti ja innovatiivisesti
- osaa hyödyntää tulevaisuusorientoituneita hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen menetelmiä ja vahvistaa terveyden edistämisen osaamistaan
- osaa arvioida osaamistaan ja kehittää omaa toimintaansa
Sisältö
- tulevaisuussuuntautunut kehittäminen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
- terveydenhoitajatyön kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi näyttöön perustuen
- asiantuntijaviestintä ja ammatillinen näkyvyys terveydenhoitajatyössä
- toteutuu työelämäyhteistyönä terveydenhoitajatyön eri toimintaympäristöissä
Aika ja paikka
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteuttaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutuvat zoomissa.
Oppimateriaalit
Tarkentuu opintojakson alussa, moodle työtilassa.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Pienryhmätehtävän ohjaus
Itsenäinen työskentely
Työpajat
Seminaarit: idea-, suunnitelma- ja julkistamisseminaarit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Toimitaan yhteistyössä työelämäkumppaneiden kanssa sekä hankeyhteistyössä ja HyMy-kylässä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Pakolliset :
Orientaatio, aloitus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Seminaarit:
Ideaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Suunnitelmaseminaari (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Kehittämistyön toteutus (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Julkistaminen (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Aktivoiva luento 20t
Oppimistehtävät 20t
Pienryhmätyöskentely 7x6 = 42t
Seminaarit 3 x 4t = 12t
Itsenäinen opiskelu = 41t
Lisää tietoa Moodlen työtilassa.
Sisällön jaksotus
Ilmoitetaan myöhemmin moodle alustalla.
Lisätietoja opiskelijoille
Pakollinen orientaatio opintojaksolle (aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
Luennot ja seminaarit toteutetaan zoomin välityksellä. Tarkasta lukujärjestyksestä linkki.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, opiskelija osallistuu vastuullisesti opetukseen ja opiskeluun
Vertaisarviointi eli opponointi
Kirjallinen kehittämistyöraportti
Kehittämistyö arvioidaan 1-5
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.