Siirry suoraan sisältöön

Terveydenhoitajatyön asiantuntijuusLaajuus (5 op)

Tunnus: SX00EB05

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti

Sisältö

- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ

Esitietovaatimukset

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 19.05.2024

Ajoitus

12.08.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kati Ylikahri
Ryhmät
  • SXQ21K1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti

Sisältö

- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ

Aika ja paikka

Orientaatio, 15.8.24 klo 9-11 Teams, läsnäolo Teams- etäyhteydellä pakollinen
Moodle -tehtävät: yksilötehtävät ja yksi ryhmätehtävä (2-4 hlö ryhmä). Ennen ryhmätehtävää suoritetaan muut oppimistehtävät itsenäisesti.



Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Moodle-työtilassa.


Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opetusmenetelmät

Orientaatio Teams- etäyhteydellä
Moodle-tehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävät, itsenäisesti suoritettavat. Arviointi hyväksytty/hylätty
Yksi ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta, arviointi T1-K5

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei tiedossa tällä hetkellä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Orientaatioluento Teams- etäyhteydellä, läsnäolo pakollinen
Moodle-työskentely ja oppimistehtävät. Kolme osa-aluetta: Sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävä terveydenhoitajatyö. Näiden osioiden oppimistehtävät suoritetaan ennen ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävä valitusta kestävän terveydenhoitajatyön teemasta.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen orientaatioon
Moodle-tehtävät suoritettu hyväksytysti
Arvioitava ryhmätyö, arviointi T1-K5

Esitietovaatimukset

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 10.12.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 10.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kati Ylikahri
Vastuuopettaja

Kati Ylikahri

Ryhmät
  • SXQ20S1
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti

Sisältö

- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ

Aika ja paikka

Orientaatio, läsnäolo Teams- etäyhteydellä
Moodle -tehtävät
Tentti

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Moodle-työtilassa.

Muu materiaali:
Rinne, Nina 2021. Rohkea organisaatio: turvallinen työyhteisö menestyy. Alma Talent. Löytyy MetCat e- kirjana.

Otala & Mäki , 2017: Palvelut uudistuvat ja johtaminen muuttuu sote-alalla. Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 11, 265-287. Löytyy MetCat e-kirjana.

Martela & Jarenko 2017: Itseohjautuvuus tulee, oletko valmis? Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 1, s. 9-32. Löytyy MetCat e-kirjana.

Ylikahri, K. 2019.Näyttöön perustuva toiminta ja työn kehittäminen. s 34-42. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja. 2020 (toim. Nikula). Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y


Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opetusmenetelmät

Orientaatio
Moodle-tehtävät
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei tiedossa tällä hetkellä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Orientaatioluento Teams- etäyhteydellä, läsnäolo
Moodle-työskentely ja tehtävät
Arvioitava ryhmätehtävä, arviointi T1-K5

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen orientaatioon
Moodle-tehtävät suoritettu hyväksytysti
Arvioitava ryhmätyö, arviointi T1-K5

Esitietovaatimukset

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 24.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Aino Vuorijärvi
  • Kati Ylikahri
  • Jaana Seitovirta
  • Kari Heikkilä
Vastuuopettaja

Kati Ylikahri

Ryhmät
  • SXQ24K2
    Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa kehittää terveydenhoitajatyötä vaikuttavuus, kustannukset, laatu ja asiakkaan osallisuus huomioiden
- osaa kehittää omaa työntekijyysosaamistaan muuttuvassa toimintaympäristössä
- osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti

Sisältö

- työntekijyysosaaminen: itsensä johtaminen, oman osaamisen kehittäminen ja markkinointi, kyky muutoksiin (resilienssi), urasuunnittelu, ajan hallinta ja priorisointi
- kehittävä työote: oman osaamisen ja työyhteisön jatkuva kehittäminen
- terveydenhoitajatyön eettiset näkökulmat: lainsäädäntö, tietosuoja, viestintä, argumentoitu päätöksenteko, eettinen herkkyys
- vaikuttavan ammatillisen viestinnän taidot eri viestintämuodoissa
- fasilitointitaidot
- vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuus
- hyvä asiakas- ja henkilöstökokemus: asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus, yhteistoimijuus asiakkaan kanssa
- terveydenhoitajana muuttuvassa toimintaympäristössä (megatrendit, digitalisaatio, terveyshaasteet, globaali terveys, kestävä kehitys)
- kestävä kehitys ja kestävä työ

Aika ja paikka

Orientaatio, läsnäolo Teamsissa
Moodle -tehtävät
Tentti tai tenttiä korvaava arvioitava yksilötehtävä

Opintojaksoon sisältyvät tietotekniikan, viestinnän ja TKI- opintojen luennot Teams- tai Zoom- yhteydellä. Luennot merkitty lukujärjestykseen.

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella ilmoittautumalla ja olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Moodle-työtilassa.

Muu materiaali:
Rinne, Nina 2021. Rohkea organisaatio: turvallinen työyhteisö menestyy. Alma Talent. Löytyy MetCat e- kirjana.

Otala & Mäki , 2017: Palvelut uudistuvat ja johtaminen muuttuu sote-alalla. Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 11, 265-287. Löytyy MetCat e-kirjana.

Martela & Jarenko 2017: Itseohjautuvuus tulee, oletko valmis? Teoksessa Martela ja Jarenko. Itseohjautuvuus. Miten organisoitua tulevaisuudessa. Luku 1, s. 9-32. Löytyy MetCat e-kirjana.

Lassila, A.2019. Terveydenhoitaja asiakasvastaavana. s72-75. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja (toim. Nikula) Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y

Ylikahri, K. 2019.Näyttöön perustuva toiminta ja työn kehittäminen. s 34-42. Teoksessa: Onneksi on terveydenhoitaja. 2020 (toim. Nikula). Verkko-osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265682/MIKRO33_2019_nikula_onneksi_on_terveydenhoitaja.pdf?sequence=5&isAllowed=y


Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opetusmenetelmät

Orientaatio Teams- etäyhteydellä
Moodle-tehtävät
Yksilötentti tai tenttiä korvaava arvioitava yksilötehtävä

Opintojaksoon sisältyvät tietotekniikan, viestinnän ja TKI- opintojen luennot Teams- tai Zoom- yhteydellä. Luennot merkitty lukujärjestykseen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Yksilötentti tai arvioitava yksilötehtävä. Arviointi T1-K5
Arviointimenetelmä tarkentuu vielä syksyllä 2023 saadun palautteen perusteella.

Uusintatentti uusintatenttitilaisuudessa ilman materiaaleja.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei tiedossa tällä hetkellä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op= 5x27t= 135t opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Orientaatioluento, läsnäolo Teams- etäyhteydellä
Moodle-työskentely ja tehtävät
Yksilötentti tai arvioitava tehtävä, arviointi T1-K5

Opintojaksoon sisältyvät seuraavat osiot, joista tarkemmat tiedot ja periaatteet hyväksi lukemisesta opintojen alussa uraohjaajan tilaisuudessa sekä opintojakson alussa pidettävässä orientaatiossa. Kyseisten osioiden materiaalit tallennetaan opintojakson Moodle- tyätilaan ja tunnit merkitään lukujärjestykseen.
Tietotekniikka
Viestintä (Aino Vuorijärvi)
TKI (Jaana Seitovirta)

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.

Edeltävät opinnot: Johtaminen ja yrittäjyys -opintojakson hyväksytty suoritus 5 op

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Englanniksi
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.

Previous studies: Accepted completion of the Management and Entrepreneurship course 5 ECTS

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Esitietovaatimukset

Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.