Skip to main content

Methods of Physiotherapeutic AssessmentLaajuus (5 cr)

Code: SX00EE32

Credits

5 op

Objective

Students know how to assess functional ability and health-related fitness. Students are familiar with biomechanical methods that are used to assess motion, mobility and movement control, and they are able to use assessment results in clinical decision-making

Content

Biomechanics of walking
Assessment of walking, balance and gait using biomechanical methods
Measurement of health-related fitness and endurance

Prerequisites

Student knows the basics of body functions and structures and assessment of functioning

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.

Assessment criteria, good (3)

Students analyse the relationships between appropriate core concepts as well as justify their choices using the knowledge base of their own professional field. They analyse the prerequisites and consequences of their own actions. Students act according to the rules and instructions given in their operating environment, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act flexibly as group members.

Assessment criteria, excellent (5)

Students analyse and assess the relationships between appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They assess the prerequisites and consequences of their own actions. Students act initiatively and goal-orientedly in diverse operating environments, and they apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics in varied situations, and their functioning enhances group activities.

Assessment criteria, approved/failed

Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

21.10.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 40

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Tom Thiel
  • Nina Talvitie
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB24K1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti oman aikataulun mukaan

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

21.10.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 35

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Tom Thiel
  • Nina Talvitie
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB24K2
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti oman aikataulun mukaan

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

27.11.2023 - 17.12.2023

Timing

18.03.2024 - 24.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Matti Kantola
  • Lasse Liikanen
  • Nina Talvitie
  • Tom Thiel
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB23S1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5 (Raportti arvioidaan numeerisesti. Jokainen osio arvioidaan erikseen, lopullinen arvosana on osioiden arvosanojen keskiarvo. Osion puuttuminen laskee kokonaisarvossaan yhdellä numerolla. Tehtävän palauttaminen myöhässä tiputtaa kokonaisarvosanaa.)

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

23.10.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 40

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Nina Talvitie
  • Tom Thiel
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB23K1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

23.10.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 35

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Nina Talvitie
  • Tom Thiel
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB23K2
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

13.03.2023 - 27.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 35

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Tom Thiel
  • Nina Talvitie
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB22S1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

24.10.2022 - 21.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Inari Heimo
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB22K1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunnon raportti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

02.05.2022 - 15.05.2022

Timing

24.10.2022 - 21.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Lasse Liikanen
  • Inari Heimo
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB22K2
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto raportti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

14.03.2022 - 27.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

5 - 35

Degree programmes
  • Physiotherapy
Teachers
  • Anu Valtonen
  • Inari Heimo
Teacher in charge

Anu Valtonen

Groups
  • SXB21S1
    Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.

Content

Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen

Location and time

ks lukujärjestys

Materials

Löytyy Moodle työtilasta

Teaching methods

tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti

Employer connections

-

Exam schedules

Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys

International connections

-

Completion alternatives

-

Further information

Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.

Assessment methods and criteria

Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä/ raportti 0-5

Prerequisites

Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.