Methods of Physiotherapeutic AssessmentLaajuus (5 cr)
Code: SX00EE32
Credits
5 op
Objective
Students know how to assess functional ability and health-related fitness. Students are familiar with biomechanical methods that are used to assess motion, mobility and movement control, and they are able to use assessment results in clinical decision-making
Content
Biomechanics of walking
Assessment of walking, balance and gait using biomechanical methods
Measurement of health-related fitness and endurance
Prerequisites
Student knows the basics of body functions and structures and assessment of functioning
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment criteria, good (3)
Students analyse the relationships between appropriate core concepts as well as justify their choices using the knowledge base of their own professional field. They analyse the prerequisites and consequences of their own actions. Students act according to the rules and instructions given in their operating environment, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act flexibly as group members.
Assessment criteria, excellent (5)
Students analyse and assess the relationships between appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They assess the prerequisites and consequences of their own actions. Students act initiatively and goal-orientedly in diverse operating environments, and they apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics in varied situations, and their functioning enhances group activities.
Assessment criteria, approved/failed
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions. Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely. Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
21.10.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 40
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Tom Thiel
- Nina Talvitie
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB24K1Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti oman aikataulun mukaan
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
21.10.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 35
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Tom Thiel
- Nina Talvitie
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB24K2Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti oman aikataulun mukaan
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
27.11.2023 - 17.12.2023
Timing
18.03.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Matti Kantola
- Lasse Liikanen
- Nina Talvitie
- Tom Thiel
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB23S1Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Kehonkoostumuksen Moodle -tentti HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5 (Raportti arvioidaan numeerisesti. Jokainen osio arvioidaan erikseen, lopullinen arvosana on osioiden arvosanojen keskiarvo. Osion puuttuminen laskee kokonaisarvossaan yhdellä numerolla. Tehtävän palauttaminen myöhässä tiputtaa kokonaisarvosanaa.)
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
23.10.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 40
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Nina Talvitie
- Tom Thiel
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB23K1Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
23.10.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 35
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Nina Talvitie
- Tom Thiel
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB23K2Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
13.03.2023 - 27.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 35
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Tom Thiel
- Nina Talvitie
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB22S1Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto tehtävä HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
24.10.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Inari Heimo
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB22K1Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunnon raportti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
02.05.2022 - 15.05.2022
Timing
24.10.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Lasse Liikanen
- Inari Heimo
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB22K2Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Kestävyyskunto raportti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä / raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
14.03.2022 - 27.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 35
Degree programmes
- Physiotherapy
Teachers
- Anu Valtonen
- Inari Heimo
Teacher in charge
Anu Valtonen
Groups
-
SXB21S1Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija osaa arvioida fyysistä toimintakykyä ja terveyskuntoa. Opiskelija tuntee biomekaanisia menetelmiä, joilla arvioidaan liikettä, liikkumista ja liikkeenhallintaa sekä osaa käyttää arvioinnin tuloksia kliinisessä päätöksenteossa.
Content
Kävelyn biomekaniikka
Kävelyn, tasapainon ja lihasvoiman arviointi biomekaanisia menetelmiä hyödyntäen
Terveyskunnon ja kestävyyskunnon mittaaminen
Location and time
ks lukujärjestys
Materials
Löytyy Moodle työtilasta
Teaching methods
tentti
lähiopetus
työpajat
itsenäinen opiskelu
raportti
Employer connections
-
Exam schedules
Kävelyn orientoiva tentti ks lukujärjestys
International connections
-
Completion alternatives
-
Further information
Moodle työtila käytössä
Läsnäolo käytännön lähiopetuksessa pakollinen
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija erittelee keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä perustelee valintojaan oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija erittelee oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttäen työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii joustavasti ryhmän jäsenenä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija erittelee ja arvioi keskeisten ja asianmukaisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita sekä tekee valintoja vertaillen vaihtoehtoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä aloitteellisesti ja tavoitteiden suunnassa sekä soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii ryhmän toimintaa edistäen.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija käyttää keskeisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä tekee valintoja oman alan tietoperustaa käyttäen. Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia. Opiskelija toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen ja käyttää työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti. Opiskelija työskentelee ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.
Assessment methods and criteria
Kävelyn orientoiva tentti HYV/HYL
Tasapainotehtävä HYV/HYL
Oppimistehtävä/ raportti 0-5
Prerequisites
Opiskelija osaa toimintakyvyn arvioinnin perusteet ja ihmisen kehon rakenteen ja toiminnan perusteet.