Prehospital clinical practice in BLS unitLaajuus (9 cr)
Course unit code: SX00GI80
General information
- Credits
- 9 cr
Objective
Student
- understands the different phases of an EMS mission
- understands the occupational- and patient safety issues of an EMS mission
- develops his knowledge in mission- and conveyance code systems
- develops his knowledge in the use of terrestrial trunk radio system and communication skills in EMS missions
- develops his knowledge in the use of EMS patient charting systems and patient reporting
- is able to use the relevant equipment used in EMS missions
- is able to demonstrate the principles of ECG interpretation
- is able to demonstrate the primary assessment of an EMS patient, and develops his skills in the secondary assessment
- is able to provide prehospital care to all the typical patient groups encountered in the prehospital environment
- develops his skills in patient guidance and the decision of non-conveyance
- is able to recognize all the relevant equipment of an ambulance, and is able to provide them with relevant checking and maintenance procedures
- understands the procedures required from the driver of the ambulance and his pair while driving the ambulance, and understands the safe positioning of the ambulance on various EMS missions
- is able to demonstrate suitable and safe techniques to move the patient during EMS missions
Content
Clinical practice in BLS level prehospital unit
Qualifications
Competence required by the workplace
Pharmacological competence and drug calculations related to the practice environment
Clinical practice 1 and 2 done, unless otherwise agreed in HOPS
Assessment criteria, approved/failed
HYVÄKSYTTY
Opiskelija
- osaa riittävästi etsiä tietoa ja käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- omaa riittävät tiedot ja taidot ammatillisessa toiminnassa
- toimii asiakas-/potilaslähtöisesti ja huomioi turvallisuuden sekä eettiset periaatteet
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
HYLÄTTY
Opiskelija
- ei osaa riittävästi etsiä tietoa eikä osaa käyttää alan tietoperustaa toimintansa suunnittelussa
- ei omaa riittäviä tietoja ja taitoja ammatillisessa toiminnassa
- ei osaa toimia asiakas-/potilaslähtöisesti eikä osaa huomioida turvallisuus- eikä eettisiä periaatteita
- ei kykene arvioimaan omia vahvuuksiaan tai kehittymistarpeitaan