Projekti 8 palvelurakennuksen suunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: TR00BZ48
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee erilaisiin palvelurakennuksiin ja niiden rakenteisiin liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan pienen arkkitehtonisesti korkeatasoisen palvelurakennuksen ja tuottamaan siihen liittyvät arkkitehtipiirustukset ja työselitykset.
Opiskelija tuntee palvelurakennuksissa käytettävät erilaiset lvis- ja energiaratkaisut.
Opiskelija osaa valita palvelurakennuksen rakennusmateriaalit ja rakennejärjestelmät.
Opiskelija pystyy arvioimaan palvelurakennuksen erilaisten rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan tiedot palvelurakennuksen kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa selvittää ko. palvelurakennuksen toiminnat ja toimintavaatimukset ja pystyy täyttämään näiden vaatimukset suunnittelussa.
Sisältö
Palvelurakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Julkisiin rakennuksiin kohdistuvat lait, asetukset ja määräykset.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehtipiirustusten teko.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehdin työselityksen laatiminen.
Palvelurakennuksen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Palvelurakennuksissa käytetyt lvis- ja energiaratkaisut.
Palvelurakennuksen kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Palvelurakennuksen toiminnan asettamat vaatimukset suunnittelulle.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, rakenteista, kustannuslaskennasta, rakentamisen ohjausjärjestelmistä ja suunnittelusta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 28.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarkko Könönen
- Kaisa Hyyti
- Janne Järvinen
- Mauri Konttila
Ryhmät
-
TXR22S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee erilaisiin palvelurakennuksiin ja niiden rakenteisiin liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan pienen arkkitehtonisesti korkeatasoisen palvelurakennuksen ja tuottamaan siihen liittyvät arkkitehtipiirustukset ja työselitykset.
Opiskelija tuntee palvelurakennuksissa käytettävät erilaiset lvis- ja energiaratkaisut.
Opiskelija osaa valita palvelurakennuksen rakennusmateriaalit ja rakennejärjestelmät.
Opiskelija pystyy arvioimaan palvelurakennuksen erilaisten rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan tiedot palvelurakennuksen kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa selvittää ko. palvelurakennuksen toiminnat ja toimintavaatimukset ja pystyy täyttämään näiden vaatimukset suunnittelussa.
Sisältö
Palvelurakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Julkisiin rakennuksiin kohdistuvat lait, asetukset ja määräykset.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehtipiirustusten teko.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehdin työselityksen laatiminen.
Palvelurakennuksen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Palvelurakennuksissa käytetyt lvis- ja energiaratkaisut.
Palvelurakennuksen kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Palvelurakennuksen toiminnan asettamat vaatimukset suunnittelulle.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Aika ja paikka
Myllypuron kampus
Oppimateriaalit
Annetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Tietoiskut
Harjoitustehtävät
Ohjatut harjoitukset
Tutkielma
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suorituksen saaminen edellyttää 80% osallistumista lähiopetukseen ja ohjaukseen, yms.
Opiskelijan työkuorma on 27 h / op, joka sisältää lähiopetuksen ja opiskelijan itsenäisen työskentelyn.
Rakennusarkkitehtuuri opintojen laajuus ja harjoitustöiden työmäärä on mitoitettu kokopäivätoimisen opiskelun mukaan.
Suorituksen saaminen edellyttää, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti.
Jos kurssissa on alkutentti, se tulee läpäistä ennen kurssiin aloittamista.
Lisätietoja opiskelijoille
Suorituksen edellytyksenä on harjoituksiin ja ohjauksiin osallistuminen.
Kurssiin kuuluu opintomatkatyöskentelyä ja mahdollisesti opintomatka (joko kotimaahan tai ulkomaille).
Katso tarvittaessa etäopetustoteutukseen liittyvästä henkilötietojen käsittelystä ja henkilötietojen käsittelyssä käytettävistä järjestelmistä, ohjelmistoista, IT-sovelluksista ja sähköisistä työvälineistä Metropolian laajasta opiskelija- ja opintorekisterin tietosuojaselostuksesta (joka löytyy Omasta: Tietosuojaseloste: Metropolian opiskelija- ja opintotietorekisteri).
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi
Oppimistehtävät
Aktiivisuus lähiopetuksessa ja tutkivana oppijana.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, rakenteista, kustannuslaskennasta, rakentamisen ohjausjärjestelmistä ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarkko Könönen
- Kaisa Hyyti
- Janne Järvinen
- Mauri Konttila
Ryhmät
-
TXR21S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee erilaisiin palvelurakennuksiin ja niiden rakenteisiin liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan pienen arkkitehtonisesti korkeatasoisen palvelurakennuksen ja tuottamaan siihen liittyvät arkkitehtipiirustukset ja työselitykset.
Opiskelija tuntee palvelurakennuksissa käytettävät erilaiset lvis- ja energiaratkaisut.
Opiskelija osaa valita palvelurakennuksen rakennusmateriaalit ja rakennejärjestelmät.
Opiskelija pystyy arvioimaan palvelurakennuksen erilaisten rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan tiedot palvelurakennuksen kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa selvittää ko. palvelurakennuksen toiminnat ja toimintavaatimukset ja pystyy täyttämään näiden vaatimukset suunnittelussa.
Sisältö
Palvelurakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Julkisiin rakennuksiin kohdistuvat lait, asetukset ja määräykset.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehtipiirustusten teko.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehdin työselityksen laatiminen.
Palvelurakennuksen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Palvelurakennuksissa käytetyt lvis- ja energiaratkaisut.
Palvelurakennuksen kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Palvelurakennuksen toiminnan asettamat vaatimukset suunnittelulle.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, rakenteista, kustannuslaskennasta, rakentamisen ohjausjärjestelmistä ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tomi Karppinen
- Jorma Lehtinen
- Jarkko Könönen
- Kaisa Hyyti
- Janne Järvinen
Ryhmät
-
TXR20S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee erilaisiin palvelurakennuksiin ja niiden rakenteisiin liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan pienen arkkitehtonisesti korkeatasoisen palvelurakennuksen ja tuottamaan siihen liittyvät arkkitehtipiirustukset ja työselitykset.
Opiskelija tuntee palvelurakennuksissa käytettävät erilaiset lvis- ja energiaratkaisut.
Opiskelija osaa valita palvelurakennuksen rakennusmateriaalit ja rakennejärjestelmät.
Opiskelija pystyy arvioimaan palvelurakennuksen erilaisten rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan tiedot palvelurakennuksen kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa selvittää ko. palvelurakennuksen toiminnat ja toimintavaatimukset ja pystyy täyttämään näiden vaatimukset suunnittelussa.
Sisältö
Palvelurakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Julkisiin rakennuksiin kohdistuvat lait, asetukset ja määräykset.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehtipiirustusten teko.
Pienen palvelurakennuksen arkkitehdin työselityksen laatiminen.
Palvelurakennuksen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Palvelurakennuksissa käytetyt lvis- ja energiaratkaisut.
Palvelurakennuksen kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Palvelurakennuksen toiminnan asettamat vaatimukset suunnittelulle.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Kurssityö
Ohjatut harjoitukset
Tentti/koe
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suorituksen saaminen edellyttää 80% osallistumista lähiopetukseen ja ohjaukseen, yms.
Opiskelijan työkuorma 27 h / op, joka sisältää lähiopetuksen ja opiskelijan itsenäisen työskentelyn.
Rakennusarkkitehtuuri opintojen laajuus ja harjoitustöiden työmäärä on mitoitettu kokopäivätoimisen opiskelun mukaan.
Suorituksen saaminen edellyttää, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksyttävästi.
Jos kurssissa on alkutentti, se pitää läpäistä ennen kurssiin aloittamista
Lisätietoja opiskelijoille
Kaikki aikaisemmat projektikurssit pitää olla suoritettu ennen kuin opiskelija voidaan hyväksyä seuraavalle projektikurssille.
Katso tarvittaessa etäopetustoteutukseen liittyvästä henkilötietojen käsittelystä ja henkilötietojen käsittelyssä käytettävistä järjestelmistä, ohjelmistoista, IT-sovelluksista ja sähköisistä työvälineistä Metropolian laajasta opiskelija- ja opintorekisterin tietosuojaselostuksesta (joka löytyy Omasta: Tietosuojaseloste: Metropolian opiskelija- ja opintotietorekisteri).
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Oppimistehtävä
Aktiivisuus luennolla
Tentti
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, rakenteista, kustannuslaskennasta, rakentamisen ohjausjärjestelmistä ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.