Kansainvälinen vaatetusalan markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: KX00EI08
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
After completing the course, the students are able to:
• manage the branding techniques and understand the importance of product development and delivery.
• understand the importance of managing communication strategies across all media.
• understand the importance of managing a wide market and different cultures.
• observe the international marketing strategies and channels in the clothing industry.
• create an international marketing plan for a fashion company based on targeted market research.
Sisältö
Application of international marketing principles based on an extension of a company’s local marketing strategy, with special consideration for marketing identification, targeting, and decision-making internationally. Target market research, customer needs and behavior identification. The multinational processes of planning and executing the conception, pricing, offline and online promotion, as well as distribution of ideas, goods and services.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Lisätiedot
Opintojakso toteutetaan englannin kielellä.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ajoitus
25.01.2023 - 04.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 22
Koulutus
- Vaatetusalan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Päivi Lonka
- Vaatetus Kulttuuripalvelut
Vastuuopettaja
Päivi Lonka
Ryhmät
-
KXI20S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
-
KXI19S1Vaatetusalan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
After completing the course, the students are able to:
• manage the branding techniques and understand the importance of product development and delivery.
• understand the importance of managing communication strategies across all media.
• understand the importance of managing a wide market and different cultures.
• observe the international marketing strategies and channels in the clothing industry.
• create an international marketing plan for a fashion company based on targeted market research.
Sisältö
Application of international marketing principles based on an extension of a company’s local marketing strategy, with special consideration for marketing identification, targeting, and decision-making internationally. Target market research, customer needs and behavior identification. The multinational processes of planning and executing the conception, pricing, offline and online promotion, as well as distribution of ideas, goods and services.
Aika ja paikka
Metropolia, Arabian kampus: Hämeentie 135 D, Helsinki
Lähiopetuksen ajoitukset (mahdolliset muutokset ilmoitetaan osallistujille)
25.1. / 8.2. / 15.2. / 7.3. / 14.3. / 21.3. klo 9 - 12
1.2. / 28.3. / 3.4. klo 9 - 15:30
80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi
Oppimateriaalit
Etukäteismateriaalia / -luettavaa ei vaadita. Kirjat ja muu suositeltava oppimateriaali ilmoitetaan kurssin kuluessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetus
Yksilötyöskentely sekä ryhmätyöt
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
kurssityön palauttaminen ajallaan sekä hyväksyttävästi suorittaminen vaaditaan
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä
5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä
Työsketelyyn varattujen tuntien jakautuminen:
35 tuntia lähiopetus sekä ryhmätehtävät tunneilla
40 tuntia oppimistehtävien valmistelua
60 tuntia itsenäistä opiskelua
Sisällön jaksotus
ilmoitetaan ensimmäisellä lähiopetuskerralla
Lisätietoja opiskelijoille
Perustietoja muoti-ja vaatetusalasta tai brändäyksestä/markkinoinnista ei vaadita mutta suositeltavaa. Metropolian opiskelijoilta vaaditaan "Brändi ja markkinointi" kurssin suorittaminen
Kurssin suorittaminen vaatii lähiopetukseen osallistumista sekä kurssitehtävien palauttamista hyväksytysti sekä annetussa aikataulussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin painotus:
40% kurssitehtävä
40% tuntitehtävät (yksilö- tai ryhmätehtävät)
20% tuntiaktiivisuus ja osallistuminen
80% läsnäolo lähiopetukseen vaaditaan kurssin suorittamiseksi
Lisätiedot
Opintojakso toteutetaan englannin kielellä.