VR/AR and Console ProgrammingLaajuus (5 cr)
Code: TX00DC31
Credits
5 op
Objective
On completion of the AR/VR part of the course, student can implement mobile AR application for Vuforia platform, mobile VR application to Google Cardboard and PC-VR application to Vive VR. Student has also participated in a game project where the focus has been in one of the above mentioned devices.
Content
- application development for augmented reality
- development of virtual reality applications and use of 360 videos in mobile environment
- game development using virtual reality, virtual helmets and virtual controllers
- game development for consoles
Prerequisites
Basics of Unity Game Engine
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Students are able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of information technology and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts and models. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations. Students are able to analyze the information technology sector expertise and the evolvement of their own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
09.01.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Santeri Saarinen
Groups
-
TVT21-PEPelisovellukset
Objective
Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.
Content
- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Unity pelimoottorin perusteet
Enrollment
29.11.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 43
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Antti Laiho
Groups
-
TVT20-PEPelisovellukset
Objective
Opintojakson VR/AR -osuuden suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa mobiili-AR sovelluksen Vuforia-alustalle, mobiili-VR sovelluksen Google Cardboardille ja PC-VR sovelluksen Vive VR -laitteille. Opiskelija on osallistunut myös kolmen päivän pituiselle pelintekoprojektille, jossa keskitytään vapaavalintaisesti yhteen yllämainituista laitteista.
Content
- lisätyn todellisuuden sovelluskehitys
- virtuaalitodellisuussovelluksien kehitys ja 360-videoiden käyttö mobiiliympäristössä
- pelinkehitys virtuaalitodellisuutta, -kypäriä ja -ohjaimia hyödyntäen
- pelinkehittäminen konsolialustoille
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tietotekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tietotekniiikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Unity pelimoottorin perusteet