Markkinoinnin strategia ja käytäntöLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LC00FY07
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Metropolia
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.
Sisältö
• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely/Kestävän kehityksen ennustaminen
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi
• Tekoäly markkinointipäätöksen teossa
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden kurssit: Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus; tai vastaavat opinnot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.