MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)
Tunnus: LC00EG84
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja omaa kokemusta markkinointitutkimuksen keskeisestä roolista päätöksentekoporosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelijalla on tietoa erityyppisiin soveltaviin markkinoinitutkimuksiin liittyvistä metodeista. Opiskelija osallistuu tosielämän tiimiprojektiin ja osaa laatia projektin tuloksista asianmukaisen markkinointitukimusraportin.
Sisältö
• Johdatus markkinointitukimukseen
• Informaatiotarpeen todentaminen
• Päämäärien ja informaatiotarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnitelman määrittely, tiedonlähteet
• Lomakkeiden ja menettelytapojen laatiminen tiedon keräämistä varten
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja anlyysi
• Tutkimustulosten esittely
Esitietovaatimukset
Markkinointi
Kvantittatiiviset tutkimusmenetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LC20B_BA_MIncoming DD HWR Berlin, BA Marketing
-
LC20R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LXC20_MARLXC20_MAR
-
LB20L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
-
LB20S_MIncoming DD Stuttgart Marketing
-
LB21KIncoming DD Krems 2nd year students
-
LC20B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
Tavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja omaa kokemusta markkinointitutkimuksen keskeisestä roolista päätöksentekoporosessissa. Opiskelija tuntee erityyppiset markkinointitutkimukset jotka vaikuttavat päätöksentekoprosessin eri vaiheisiin. Opiskelijalla on tietoa erityyppisiin soveltaviin markkinoinitutkimuksiin liittyvistä metodeista. Opiskelija osallistuu tosielämän tiimiprojektiin ja osaa laatia projektin tuloksista asianmukaisen markkinointitukimusraportin.
Sisältö
• Johdatus markkinointitukimukseen
• Informaatiotarpeen todentaminen
• Päämäärien ja informaatiotarpeen spesifiointi
• Tutkimussuunnitelman määrittely, tiedonlähteet
• Lomakkeiden ja menettelytapojen laatiminen tiedon keräämistä varten
• Tiedon kerääminen, prosessointi ja anlyysi
• Tutkimustulosten esittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi
Kvantittatiiviset tutkimusmenetelmät