Projekti 1Laajuus (15 op)
Opintojakson tunnus: KM00FM58
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat harjoittelevat tiimityöskentelyä ja työskentelyä asiakasprojekteissa. XR-projektin työnkulku tulee tutuksi.
Sisältö
Kurssin aikana opiskelijat laajentavat XR- ja projektityöskentelytaitojaan soveltamalla ja kehittämällä edelleen aiempien kurssien aikana hankittuja tietoja ja taitoja. Kurssi keskittyy ryhmätyöskentelyyn ja sovelluskehitykseen tuottaen XR-sovellusten prototyyppejä.
Projektityössä tutkittavia alueita:
- Käyttäjälähtöisen suunnittelun perusteet
- Käyttäjäkokemus
- Saavutettavuus
- Pelillistäminen
- Yhteistyö asiakkaan kanssa
- 3D-mallinnustaitojen kehittäminen
- Pelimoottoritaitojen kehittäminen
- Idean konseptualisointi ja esittäminen
- XR-ympäristön ja -palvelun suunnittelu ja toteutus
Esitietovaatimukset
3D-grafiikka, polygonimallinnus ja animaatio, Pelimoottorit 1, XR-teknologiat
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu monialaiseen projektiin ja ymmärtää XR-kehityksen työnkulun. Ymmärtää prototyyppien käytön hyödyt suunnitteluprosessissa ja sovelluskehityksessä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Toimii yhteistyössä monialaisessa tiimissä noudattaen XR-kehityksen työnkulkua. Käyttää prototyyppejä suunnitteluprosessissa ja sovelluskehityksessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ottaa vastuun monialaisessa tiimissä ja kehittää projektin työnkulkua projektin tarpeiden mukaan. Käyttää luovasti prototyyppejä suunnitteluprosessissa ja sovelluskehityksessä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu monialaiseen projektiin ja ymmärtää XR-kehityksen työnkulun. Ymmärtää prototyyppien käytön hyödyt suunnitteluprosessissa ja sovelluskehityksessä.