Pelimoottorit 1Laajuus (15 op)
Opintojakson tunnus: KM00FM52
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten ja XR-tuotantojen kehittämisessä. Opiskelijat osaavat käyttää mediakomponentteja pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia ja tuottaa interaktiivisia julkaisuja eri alustoille käyttäen pelimoottoria.
Sisältö
Kurssin aikana opiskelijat opiskelevat reaaliaikaista renderöintiä pelimoottoreilla.
- Pelimoottoreiden periaatteet ja käyttötarkoitukset
- 3D-mallien, valaistuksen ja animaatioiden käyttö pelimoottorissa
- Mediakomponenttien luominen ja muokkaaminen pelimoottoreille
- Interaktiivisuuden luominen ohjelmointityökalujen avulla
- Assettien ja kohtausten hallinta
- Objektit ja komponentit
- Julkaisualustat
Esitietovaatimukset
3D-grafiikka, polygonimallinnus ja animaatio
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hallitsee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Luo omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Soveltaa monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia ja tuottaa interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Luo omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Optimoi pelimoottorin työskentelyn ja assettien käytön.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.