Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit 1Laajuus (15 op)

Opintojakson tunnus: KM00FM52

Opintojakson perustiedot


Laajuus
15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät pelimoottoreiden merkityksen interaktiivisten sovellusten ja XR-tuotantojen kehittämisessä. Opiskelijat osaavat käyttää mediakomponentteja pelimoottorissa, ohjelmoida toiminnallisuuksia ja tuottaa interaktiivisia julkaisuja eri alustoille käyttäen pelimoottoria.

Sisältö

Kurssin aikana opiskelijat opiskelevat reaaliaikaista renderöintiä pelimoottoreilla.

- Pelimoottoreiden periaatteet ja käyttötarkoitukset
- 3D-mallien, valaistuksen ja animaatioiden käyttö pelimoottorissa
- Mediakomponenttien luominen ja muokkaaminen pelimoottoreille
- Interaktiivisuuden luominen ohjelmointityökalujen avulla
- Assettien ja kohtausten hallinta
- Objektit ja komponentit
- Julkaisualustat

Esitietovaatimukset

3D-grafiikka, polygonimallinnus ja animaatio

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hallitsee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Luo omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Soveltaa monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia ja tuottaa interaktiivisia sovelluksia eri alustoille. Luo omia interaktiivisia toiminnallisuuksia sovelluksiin. Optimoi pelimoottorin työskentelyn ja assettien käytön.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.

Siirry alkuun