Siirry suoraan sisältöön

3D-grafiikka, pelimoottoriassettien tuottaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00FM47

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee pelimoottorissa käytetävien 3D-assettien luomisen peruskäsitteet ja terminologian ja pystyy tuottamaan optimoituja 3D-malleja reaaliaikaisiin sovelluksiin.

Sisältö

- Pelimoottoriassetien luominen ja optimointi
- Low poly -mallinnus
- Optimointimenetelmät
- Retopologiamenetelmät
- Yksityiskohtien tason (LOD) menetelmät
- Tekstuuriuunittaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee pelimoottoriassettien luomisen peruskäsitteet ja terminologian sekä low poly -mallinnuksen, optimoinnin, retopologian, LOD:n ja tekstuurien uunittamisen perusteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hallitsee pelimoottoriassettien luomisen peruskäsitteet ja terminologian sekä osaa luoda optimoituja korkealaatuisia assetteja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Hallitsee pelimoottoriassettien luomisen peruskäsitteet ja terminologian sekä soveltaa luovasti työkaluja ja menetelmiä optimoitujen korkealaatuisten assettien luomiseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee pelimoottoriassettien luomisen peruskäsitteet ja terminologian sekä low poly -mallinnuksen, optimoinnin, retopologian, LOD:n ja tekstuurien uunittamisen perusteet.