International StrategiesLaajuus (5 cr)
Code: LC00EG75
Credits
5 op
Objective
The student will be able to assess the internationalisation drivers and potential of different markets. The student will be able to identify sources of competitive advantage in international strategy, through both exploitation of local factors and global sourcing. The student understands the difference between global integration and local responsiveness and main types of international strategy. The student is able to rank markets for entry or expansion, taking into account attractiveness, cultural and other forms of distance and competitor retaliation threats. The student is able to assess the relative merits of different market entry strategy modes, including joint ventures, licensing and franchising and wholly owned subsidiaries. The student understands the importance of business ethics in international business environment.
The business ethics related content will be discussed and analyzed during the International Project Week (IPW), 2 ECTS.
Content
- Internationalisation drivers
- Geographic sources of advantage
- Locational advantage: Porter’s Diamond
- The international value system
- International strategies
- Market selection and entry
- Country and market characteristics
- Competitive characteristics
- Entry modes strategies
- Subsidiary roles in an international portfolio
- Internationalisation and performance
- Working in an international environment
- Ethics and international business
The business ethics related content will be discussed and analyzed during the International Project Week (IPW), 2 ECTS
Prerequisites
International Markets and Business Practice or related basic studies
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Adriana Mustelin
- Maria Paassola
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC22_MARLXC22_Marketing
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Maria Paassola
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC22_SCMLXC22_SupplyChainManagement
-
LXD21S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Adriana Mustelin
- Maria Paassola
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC21_SCMLXC21_SupplyChainManagement
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC21_MARLXC21_Marketing
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC20_SCMLXC20_SCM
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot
Enrollment
12.01.2022 - 13.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
- William Simcoe
Teacher in charge
Suvi Moll
Groups
-
LXC20_MARLXC20_MAR
Objective
Opiskelija kykenee arvioimaan eri markkina-alueiden kansainvälistymiseen vaikuttavia tekijöitä ja potentiaalia. Opiskelija kykenee identifioimaan kilpailuedun lähteitä kansainvälistymmistrategiassa, hyödyntäen sekä paikallisia tekijöitä että globaaleja hankintoja. Opiskelija tuntee kansainvälisyysstrategioiden päätyypit ja ymmärtää millä tavoin globaali integraatio eroaa muuntaumiskyvystä paikallisiin olosuhteisiin. Opiskelija kykenee arvioimaan markkinoita laajentumista tai markkinoilletuloa silmälläpitäen, ottaen huomioon markkinoiden houkuttelevuuden, niiden kulttuurisen ja muunkaltaisen etäisyyden sekä kilpailijoiden vastaiskujen uhan. Opiskelija kykenee arvioimaan erityyppisten markkinoilletulostrategioiden kuten yhteisyrittäjyyden, lisensoinnin, franchising-yrittäjyyden ja tytäryhtiöittämisen suhteellisia hyötynäkököhtia. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaetiikan merkityksen kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä.
Talousetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainvälisellä projektiviikolla (2op)
Content
- Kansainvälistymiseen vaikuttavat tekijät
- Maantieteelliset kilpailuedun lähteet
- Sijainnista riippuva kilpailuetu: Porterin timantti
- Kansainvälinen arvojärjestelmä
- Kansainvälisyysstrategiat
- Markkinoiden valinta ja markkinoilletulo
- Maiden ja markkinoiden erityispiirteet
- Kilpailullisuuden erityispiirteet
- Markkinoilletulostrategiat
- Tytäryhtiöiden roolit kansainvälisessä portfoliossa
- Kansainvälistyminen ja suorituskyky
Liiketoimintaetiikkaan liittyvistä sisällöistä keskustellaan ja niitä analysoidaan kansainväisen projektiviikon aikana (2op).
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Kansainväliset markkinat ja liiketoimintakäytännöt tai vastaavat opinnot