3D-projekti, liikkuva kuvaLaajuus (15 op)
Tunnus: KM00ER48
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.
Sisältö
• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
26.02.2024 - 10.05.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kristian Simolin
- Peke Huuhtanen
Vastuuopettaja
Kristian Simolin
Ryhmät
-
KXE23S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.
Sisältö
• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
27.02.2023 - 14.05.2023
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 22
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kristian Simolin
- Peke Huuhtanen
Vastuuopettaja
Peke Huuhtanen
Ryhmät
-
KXE22S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.
Sisältö
• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
28.02.2022 - 13.05.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kristian Simolin
- Peke Huuhtanen
Vastuuopettaja
Kristian Simolin
Ryhmät
-
KXE21S13D3d-animointi ja -visualisointi
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.
Sisältö
• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.