Customers and Users of eHealth ServicesLaajuus (5 cr)
Code: TX00CG29
Credits
5 op
Objective
After completing the course, the student recognizes essential social and healthcare services, identifies social and healthcare operating principles, recognizes different types of customers and users and their special needs and perspectives, and knows how to take these issues into consideration when utilizing ICT solutions to services and processes.
Content
• Social and healthcare actors, operating principles and services
• Roles of customer and user
• ICT solutions’ customers and users and their special needs
• Customer in product development
• User perspective to technology
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student recognizes some essential social and healthcare operating principles and services, identifies some customers and users of health related ICT solutions and their special needs, and uses learned knowledge.
Assessment criteria, good (3)
Student recognizes essential social and healthcare operating principles and services, identifies customers and users of health related ICT solutions and their special needs, and applies learned knowledge.
Assessment criteria, excellent (5)
Student thoroughly recognizes essential social and healthcare operating principles and services, understands customers and users of health related ICT solutions and their special needs, and applies learned knowledge in advanced manner.
Assessment criteria, approved/failed
Student recognizes some essential social and healthcare operating principles and services, identifies some customers and users of health related ICT solutions and their special needs, and uses learned knowledge.
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
08.01.2023 - 07.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Sakari Lukkarinen
- Päivi Haho
- Juha Havukumpu
Groups
-
TVT21-HHyvinvointi- ja terveysteknologia
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.
Content
• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.
Enrollment
29.11.2021 - 09.01.2022
Timing
10.01.2022 - 08.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Päivi Haho
- Sakari Lukkarinen
- Juha Havukumpu
Groups
-
TVT20-HHyvinvointi- ja terveysteknologia
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.
Content
• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.