Kouluikäisten ja nuorten terveydenhoitajatyöLaajuus (5 op)
Tunnus: SX00EB03
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida näyttöön perustuvaa koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työtä
asiakaslähtöisesti
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kouluikäisen ja nuoren kasvusta ja kehityksestä
- osaa arvioida kouluikäisen nuoren ja hänen perheensä voimavaroja sekä erityisen tuen tarvetta ja
tukea nuorta ja perhettä sekä ohjata tarvittaessa lisätuen/erityistuen palveluihin
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa toimia terveydenhoitajatyön asiantuntijana monitoimijaisessa koulu- ja opiskeluyhteisössä
- osaa hyödyntää kehittävää työotetta koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan ympäristössä
Sisältö
- koulu- ja opiskeluterveydenhuollon toimintaympäristö
- kouluikäisen ja nuoren kasvu ja kehitys
- kouluikäisen ja nuoren kasvun ja kehityksen seuranta
- terveyden edistämisen sisällöt ja työmenetelmät
- kouluikäisen, nuoren ja perheen voimavarat ja osallisuus
- oppilas- ja opiskelijahuolto ja monitoimijainen työskentely
- etsivä ja kehittävä työ koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa
- lääketieteelliset opinnot: seksuaaliterveys
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
12.08.2024 - 20.09.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maria Kauppinen
- Merja Lahdenperä
- Luennoitsija Terveysala
- Päivi Eskola
Ryhmät
-
SXQ21K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida näyttöön perustuvaa koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työtä
asiakaslähtöisesti
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kouluikäisen ja nuoren kasvusta ja kehityksestä
- osaa arvioida kouluikäisen nuoren ja hänen perheensä voimavaroja sekä erityisen tuen tarvetta ja
tukea nuorta ja perhettä sekä ohjata tarvittaessa lisätuen/erityistuen palveluihin
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa toimia terveydenhoitajatyön asiantuntijana monitoimijaisessa koulu- ja opiskeluyhteisössä
- osaa hyödyntää kehittävää työotetta koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan ympäristössä
Sisältö
- koulu- ja opiskeluterveydenhuollon toimintaympäristö
- kouluikäisen ja nuoren kasvu ja kehitys
- kouluikäisen ja nuoren kasvun ja kehityksen seuranta
- terveyden edistämisen sisällöt ja työmenetelmät
- kouluikäisen, nuoren ja perheen voimavarat ja osallisuus
- oppilas- ja opiskelijahuolto ja monitoimijainen työskentely
- etsivä ja kehittävä työ koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa
- lääketieteelliset opinnot: seksuaaliterveys
Aika ja paikka
Orientaatio, luennot ja laboraatiot löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali tarkentuu lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Aktivoivat luennot pääsääntöisesti kampuksella ja mahdollisesti Zoomissa, aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä.
Moodle-työskentely
Laboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Ensiavun (0.25 op) laboraatio, läsnäolovelvoite
Tentti: tarkentuu lähempänä opetuksen ajankohtaa
Ravitsemustieteen luennot: Merja Lahdenperä
Seksuaalisuus ja ehkäisyn aloitus, vieraileva luennoitsija: Leena Väisälä. Luento on toteutunut keväällä 2024.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei ole.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti ja uusintamahdollisuudet tarkentuvat lähempänä opetusta.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suorituksia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutuksen kokonaistuntimäärä on 135 tuntia.
Sisällön jaksotus
Orientaatioluento
Lähiopetusluennot pääsääntöisesti kampuksella
Laboraatio kampuksella: ryhdin seulonta ja skolioosi, näkö ja kuulo, kasvun seuranta, läsnäolovelvoite
Moodle -tehtävät
Ensiapulaboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso
Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.
HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti ja uusintamahdollisuudet tarkentuvat lähempänä opetusta.
Moodle-tehtävät, hyväksytty
Laboraatio ja ensiapu läsnäolovelvoite
Tunnilla käsiteltävistä aiheista ja toiminnallisista menetelmistä poissaolijat tekevät sovitut tehtävät Moodlessa, sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Palauttamalla verkkotentin tai verkkototeutuksen tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
18.03.2024 - 24.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maria Kauppinen
- Merja Lahdenperä
- Luennoitsija Terveysala
- Päivi Eskola
Ryhmät
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida näyttöön perustuvaa koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työtä
asiakaslähtöisesti
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kouluikäisen ja nuoren kasvusta ja kehityksestä
- osaa arvioida kouluikäisen nuoren ja hänen perheensä voimavaroja sekä erityisen tuen tarvetta ja
tukea nuorta ja perhettä sekä ohjata tarvittaessa lisätuen/erityistuen palveluihin
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa toimia terveydenhoitajatyön asiantuntijana monitoimijaisessa koulu- ja opiskeluyhteisössä
- osaa hyödyntää kehittävää työotetta koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan ympäristössä
Sisältö
- koulu- ja opiskeluterveydenhuollon toimintaympäristö
- kouluikäisen ja nuoren kasvu ja kehitys
- kouluikäisen ja nuoren kasvun ja kehityksen seuranta
- terveyden edistämisen sisällöt ja työmenetelmät
- kouluikäisen, nuoren ja perheen voimavarat ja osallisuus
- oppilas- ja opiskelijahuolto ja monitoimijainen työskentely
- etsivä ja kehittävä työ koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa
- lääketieteelliset opinnot: seksuaaliterveys
Aika ja paikka
Orientaatio, luennot, laboraatiot ja vierailijoiden luennot lukujärjestyksessä
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali on Moodlessa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Aktivoivat luennot Zoomissa, aikataulu lukujärjestyksessä
Moodle-työskentely
Laboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Ensiavun (0.25 op) laboraatio, läsnäolovelvoite
Tentti: oppimistehtävä
Ravitsemustieteen luennot: Merja Lahdenperä
Seksuaalisuus ja ehkäisyn aloitus, vieraileva luennoitsija: Leena Väisälä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttinä 2-3 opiskelijan ryhmätyönä tehty oppimispäiväkirjojen yhteenveto. Ohjeistus Moodlessa.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suorituksia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutuksen kokonaistuntimäärä 135 tuntia.
Sisällön jaksotus
Lähiopetusluennot Zoomissa
Orientaatioluento
Laboraatio kampuksella: ryhdin seulonta ja skolioosi, näkö ja kuulo, kasvun seuranta, läsnäolovelvoite
Moodle -tehtävät
Ensiapulaboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso
Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.
HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tenttinä 2-3 opiskelijan ryhmätyönä tehty oppimispäiväkirjojen yhteenveto, numeraalinen arviointi (0-5), josta muodostuu koko opintojakson arvosana.
Moodle-tehtävät, hyväksytty
Laboraatio ja ensiapu läsnäolovelvoite
Tunnilla käsiteltävistä aiheista ja toiminnallisista menetelmistä poissaolijat tekevät sovitut tehtävät Moodlessa, sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Palauttamalla verkkotentin tai verkkototeutuksen tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 23.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maria Kauppinen
- Merja Lahdenperä
- Luennoitsija Terveysala
- Päivi Eskola
Ryhmät
-
SXQ20S1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida näyttöön perustuvaa koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työtä
asiakaslähtöisesti
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa kouluikäisen ja nuoren kasvusta ja kehityksestä
- osaa arvioida kouluikäisen nuoren ja hänen perheensä voimavaroja sekä erityisen tuen tarvetta ja
tukea nuorta ja perhettä sekä ohjata tarvittaessa lisätuen/erityistuen palveluihin
- osaa soveltaa vaikuttavia terveyden edistämisen työmenetelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa toimia terveydenhoitajatyön asiantuntijana monitoimijaisessa koulu- ja opiskeluyhteisössä
- osaa hyödyntää kehittävää työotetta koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan ympäristössä
Sisältö
- koulu- ja opiskeluterveydenhuollon toimintaympäristö
- kouluikäisen ja nuoren kasvu ja kehitys
- kouluikäisen ja nuoren kasvun ja kehityksen seuranta
- terveyden edistämisen sisällöt ja työmenetelmät
- kouluikäisen, nuoren ja perheen voimavarat ja osallisuus
- oppilas- ja opiskelijahuolto ja monitoimijainen työskentely
- etsivä ja kehittävä työ koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa
- lääketieteelliset opinnot: seksuaaliterveys
Aika ja paikka
Orientaatio, luennot, laboraatiot ja vierailijoiden luennot löytyvät lukujärjestyksestä.
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali tarkentuu lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Aktivoivat luennot pääsääntöisesti kampuksella ja mahdollisesti Zoomissa, aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä.
Moodle-työskentely
Laboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Ensiavun (0.25 op) laboraatio, läsnäolovelvoite
Lääkelaskut kampuksella
Tentti: tarkentuu lähempänä opetuksen ajankohtaa
Ravitsemustieteen luennot: Merja Lahdenperä
Seksuaalisuus ja ehkäisyn aloitus, vieraileva luennoitsija: Leena Väisälä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti: oppimistehtävä
-Lääkelaskut:
Opintojakson lääkelaskutentti (45min) toteutetaan joko kampuksella tai etätenttinä (Zoom) kameravalvottuna vilpin estämiseksi. Osallistuminen etätenttiin katsotaan suostumukseksi kameravalvontaan, jolloin opettaja edellyttää kamera- ja ääniyhteyttä.
Etätenttiä ei tallenneta. Etävalvotun etätentin sijaan opiskelija voi suorittaa tentin kampuksella
opettajan ohjeiden mukaisesti.
Etätenttiin osallistuja voi säätää verkkokokoustyövälineen asetuksista itselleen
taustakuvan ja/tai poistaa kotoaan kameravalvonnan näköpiiristä yksityiselämänsä piiriin kuuluvia asioita. Etätentin valvojan on nähtävä tenttiin osallistuva selkeästi koko tentin teon ajan.
Henkilötietojen käsittelytavasta: Metropolian opiskelija- ja opintotietorekisterin
tietosuojaseloste. Dokumentissa määritellään henkilötietojen käsittelytavat.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suorituksia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Toteutuksen kokonaistuntimäärä 135 tuntia,
Sisällön jaksotus
Lähiopetusluennot pääsääntöisesti kampuksella
Orientaatioluento
Laboraatio kampuksella: ryhdin seulonta ja skolioosi, näkö ja kuulo, kasvun seuranta, läsnäolovelvoite
Lääkelaskut ja mahdollinen uusintakoe, läsnäolovelvoite
Moodle -tehtävät
Vierailevat luennoitsijat
Ensiapulaboraatio kampuksella, läsnäolovelvoite
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.
Opiskelijalla on suorittanut hyväksytysti ennen opintojakson alkua:
- Terveyden edistämisen työmenetelmät ja rokottaminen opintojakso
Lisäksi suositeltavaa, että opiskelija on suorittanut Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyön -opintojakson, jossa on suoritettu seulonnat.
HUOM: opintojaksoon liittyvät lääkelaskut tulee olla hyväksytysti suoritettuna ja laboraatiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna ennen harjoittelua
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan
kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei
sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti: oppimistehtävä
Uusintatentti yksilötenttinä uusintatenttitilaisuudessa
Lääkelaskut, hyväksytty
Moodle-tehtävät, hyväksytty
Laboraatio ja ensiapu läsnäolovelvoite
Tunnilla käsiteltävistä aiheista ja toiminnallisista menetelmistä poissaolijat tekevät sovitut tehtävät Moodlessa, sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Palauttamalla verkkotentin tai verkkototeutuksen tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä.
Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opintojakson alkaessa.
Esitietovaatimukset
Opiskelija voi valita terveydenhoitajatyön ammattiopintoja, kun hän on suorittanut hyväksytysti sairaanhoitotyön ammattiopintoihin sisältyvät teoriaopinnot ja vähintään harjoittelut sisätautien ja kirurgian toimintaympäristöissä, ellei opiskelijan HOPSissa ole toisin sovittu.