Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu 3Laajuus (10 op)

Tunnus: SX00FQ02

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Työelämäharjoittelun tavoitteena on, että opiskelija osaa toimia dialogisessa, eettisten periaatteiden mukaisessa vuorovaikutuksessa asiakastilanteissa ja työyhteisössä. Opiskelija harjaantuu asiakkaan toimijuutta ja toimintakykyä edistävien apuvälineiden arviointi-, tuotanto- ja luovutusprosesseissa. Opiskelija arvioi ja kehittää omaa toimintaansa. Opiskelijan keskeiset ammatilliset valmiudet ja asiantuntijuus syvenevät systemaattisesti opiskelun edetessä.

Sisältö

- Tavoitteellinen, ohjattu ja arvioitu toiminta työelämän oppimisympäristöissä
- Edellytetään, että opiskelun aikana opiskelija harjoittelee työelämän erilaisissa oppimis-ympäristöissä.
- Kuntoutuksen dokumentointi

Esitietovaatimukset

Harjoittelupaikasta riippuen opiskelijan osaamisen tulee vastata sitä vaatimustasoa, jonka harjoittelupaikka asettaa. Myös opintojen eteneminen otetaan huomiooon opintoa suunniteltaessa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa johdonmukaisesti
· Opiskelija etsii tietoa ja perustelee tietolähteiden käytön
· Opiskelija perustelee toimintaa näyttöön perustuvan tiedon avulla

AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan erilaisissa tilanteissa
· Opiskelija osaa toimia asiakaslähtöisesti
· Opiskelijaratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija toimii turvallisesti ja alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa · kehittää itseään

Arviointikriteerit, hyvä (3)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija soveltaa ammattialan käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti
· Opiskelija arvioi ja käyttää kriittisesti näyttöön perustuvaa tietoa


AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa
·Opiskelija toimii asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti
· Opiskelija soveltaa vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija arvioi alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija toimii ammattialansa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija kehittää itseään ja työyhteisöään

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija osoittaa ammattialan tietoperustan hallinnan ja soveltaa sitä asiantuntevasti
· Opiskelija etsii itsenäisesti ammattialansa kansainvälistä, näyttöön perustuvaa tietoa, käyttää ja arvioi sitä kriittisesti


AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan ennakoiden ja pystyy itsenäiseen päätöksentekoon erilaisissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä
· Opiskelija ottaa vastuun asiakkaan/potilaan terveydenhuollon hoito- ja palveluprosessin kokonaisuudesta
· Opiskelija uo innovatiivisia ja vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatilliseen päätöksentekoon

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten periaatteiden mukaista toimintaa ja turvallisuutta
· Opiskelija kehittää ammattialansa toimintaa asiantuntijana monialaisissa ryhmissä ja projekteissa yhteistyössä kulttuuriltaan erilaisten ihmisten kanssa
· Opiskelija toimii tavoitteellisesti, itseään ja työelämää kehittävästi

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYVÄKSYTTY: Katso arviointikriteeri tyydyttävä.

HYLÄTTY

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA
· Opiskelija arvostaa ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija käyttää ammattialan tietoperustaa riittämättömästi
· Opiskelija perustelee toimintaansa riittämättömästi

AMMATILLINEN TAITO JA TOIMINTA
· Opiskelija soveltaa ammatillista osaamistaan riittämättömästi
· Opiskelija ei osaa toimia riittävän asiakaslähtöisesti
· Opiskelija omaa riittämättömät ammatillisen päätöksenteon taidot

EETTISYYS, YHTEISTYÖ JA KEHITTÄMINEN
· Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuutta ja eettisiä periaatteita
· Opiskelija omaa riittämättömät valmiudet ryhmä- ja kehittämistyöhön osallistumiseen

Lisätiedot

Käytetään arviointikehikkoa, asiantuntija