Skip to main content

Master’s ThesisLaajuus (30 cr)

Code: TR00CO03

Credits

30 op

Objective

The student is able to plan, implement and evaluate a research and development project in co-operation with working life. The student is able to apply the research knowledge of the field and RDI methods to development and problem solving in working life. In his/her work, the student shows initiative and good development and change management skills. The student is able to work independently in expert positions of the field and as a developer and reformer of working life.

The student produces a written report of the research and development project and has good oral and written professional communication skills. In the maturity test the student demonstrates good knowledge of the thesis’ subject area and is able to communicate the results in a professional manner.

Content

All parts of the thesis process according to degree programme guidelines: workshops, seminars, individual and group supervision, maturity test.

The maturity test can be a press release, a publishable article, an executive summary or other informative text. The student agrees the form and target audience of the maturity test together with the thesis supervisor.

Prerequisites

Research methods and tools 5 ECTS credits or equivalent research and development studies. Sufficient knowledge of the subject matter.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The areas of assessment are:
• The significance of the work to the working life partner, professional field, and/or to the development of the area
• Utilising of information sources and methodological skills
• Results and conclusions
• Mastering the research and development process
• Communication skills, language, presentation and form of the thesis

Assessment criteria, good (3)

The areas of assessment are:
• The significance of the work to the working life partner, professional field, and/or to the development of the area
• Utilising of information sources and methodological skills
• Results and conclusions
• Mastering the research and development process
• Communication skills, language, presentation and form of the thesis

Assessment criteria, excellent (5)

The areas of assessment are:
• The significance of the work to the working life partner, professional field, and/or to the development of the area
• Utilising of information sources and methodological skills
• Results and conclusions
• Mastering the research and development process
• Communication skills, language, presentation and form of the thesis

Assessment criteria, approved/failed

The areas of assessment are:
• The significance of the work to the working life partner, professional field, and/or to the development of the area
• Utilising of information sources and methodological skills
• Results and conclusions
• Mastering the research and development process
• Communication skills, language, presentation and form of the thesis

Further information

NA

Enrollment

02.07.2023 - 31.07.2023

Timing

01.01.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

30 op

RDI portion

30 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Real Estate and Construction

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 45

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Civil Engineering
Teachers
  • Riikka Jääskeläinen
  • raki virtuaali:: kiinteistöalan kestävä kehitys
  • Heli Kontio
  • Hannu Hakkarainen
  • Jorma Lehtinen
  • Kimmo Sani
  • Matti Karhumäki
  • Anne Aalto
  • Paula Naukkarinen
  • Emilia Tapio
Teacher in charge

Hannu Hakkarainen

Groups
  • T1022S6
    Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma, ylempi amk

Objective

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tutkimuksellisen kehittämistyön yhteistyössä työelämän kanssa. Opiskelija osaa soveltaa tuloksellisesti oman alansa asiantuntijatietoa sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmiä työelämän kehittämistarpeisiin vastaamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Työssään opiskelija toimii aloitteellisesti ja osoittaa hyvää kehittämis- ja muutosjohtamiskykyä. Opiskelija pystyy toimimaan itsenäisesti alansa asiantuntijana sekä työelämän kehittäjänä ja uudistajana.

Opiskelija laatii tutkimuksellisesta kehittämistyöstään kirjallisen opinnäytetyöraportin ja viestii kirjallisesti ja suullisesti osoittaen alansa asiantuntijaviestinnän taitoa. Kypsyysnäytteessä opiskelija osoittaa opinnäytetyönsä aihepiirin hyvää hallintaa ja taitoa viestiä asiantuntevasti sen tuloksista.

Content

Opinnäytetyöprosessin kaikki vaiheet tutkinto-ohjelman ohjeistuksen mukaan: työpajat, seminaarit, yksilöohjaus, ryhmäohjaus, kypsyysnäyte.

Kypsyysnäyte voi olla lehdistötiedote, julkaisukelpoinen artikkeli, ns. Executive Summary tai muu tiedottava teksti. Opiskelija sopii kypsyysnäytteen muodon ja kohdeyleisön opinnäytetyön ohjaajan kanssa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, good (3)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, excellent (5)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, approved/failed

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Prerequisites

Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet 5 op tai sitä vastaava menetelmä- ja kehittämisosaaminen.
Riittävä opinnäytetyön aihepiirin hallinta.

Further information

-

Enrollment

03.05.2021 - 29.08.2021

Timing

01.08.2021 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

30 op

RDI portion

30 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Real Estate and Construction

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Civil Engineering
Teachers
  • Riikka Jääskeläinen
  • Timo Riikonen
  • Markus Immonen
  • Tapani Järvenpää
  • Heli Kontio
  • Hannu Hakkarainen
  • Virtuaali Rakennustekniikka
  • Kimmo Sani
  • Anne Aalto
  • Paula Naukkarinen
  • Mauri Konttila
Teacher in charge

Hannu Hakkarainen

Groups
  • T1020S6
    Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma yamk

Objective

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tutkimuksellisen kehittämistyön yhteistyössä työelämän kanssa. Opiskelija osaa soveltaa tuloksellisesti oman alansa asiantuntijatietoa sekä tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmiä työelämän kehittämistarpeisiin vastaamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Työssään opiskelija toimii aloitteellisesti ja osoittaa hyvää kehittämis- ja muutosjohtamiskykyä. Opiskelija pystyy toimimaan itsenäisesti alansa asiantuntijana sekä työelämän kehittäjänä ja uudistajana.

Opiskelija laatii tutkimuksellisesta kehittämistyöstään kirjallisen opinnäytetyöraportin ja viestii kirjallisesti ja suullisesti osoittaen alansa asiantuntijaviestinnän taitoa. Kypsyysnäytteessä opiskelija osoittaa opinnäytetyönsä aihepiirin hyvää hallintaa ja taitoa viestiä asiantuntevasti sen tuloksista.

Content

Opinnäytetyöprosessin kaikki vaiheet tutkinto-ohjelman ohjeistuksen mukaan: työpajat, seminaarit, yksilöohjaus, ryhmäohjaus, kypsyysnäyte.

Kypsyysnäyte voi olla lehdistötiedote, julkaisukelpoinen artikkeli, ns. Executive Summary tai muu tiedottava teksti. Opiskelija sopii kypsyysnäytteen muodon ja kohdeyleisön opinnäytetyön ohjaajan kanssa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, good (3)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, excellent (5)

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Assessment criteria, approved/failed

Opinnäytetyön arviointikohteet ovat
• Työn merkitys työelämäkumppanille, ammattialalle ja/tai alueen kehittämiseen
• Tietolähteiden hyödyntäminen ja menetelmällinen osaaminen
• Tulokset ja johtopäätökset
• Työn toteutuminen prosessina ja tutkimuksellinen kehittämisote
• Työn viestivyys, kieli ja ulkoasu

Prerequisites

Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet 5 op tai sitä vastaava menetelmä- ja kehittämisosaaminen.
Riittävä opinnäytetyön aihepiirin hallinta.

Further information

-