Skip to main content

Personal GrowthLaajuus (5 cr)

Code: LY00EB25

Credits

5 op

Objective

Upon completion of the course students will:
• recognize their own strengths and development needs from the perspectives of interaction, team work and management work
• be able to network and self-direct acknowledge the principle of shared epertise as the cornerstone of adult education
• be able to calm the stressed self through mindfulness
• have developed their psychological flexibility in order to face their own emotions and thoughts
• be able to choose appropriate, scientifically proven mindfulness methods to support well-being, work productivity, concentration, innovation ability and interaction and to enhance self-knowledge

Content

• The principles and practices of adult education and e-learning, EQF-7 competence assessment
• Self-leadership
• Mindfulness
• Interaction skills and their development
• Emotional intelligence and compassion
• Work community, team and management

Prerequisites

Completed Higher Education Degree

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

01.08.2022 - 15.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Master´s Degree Programme in Public Procurement (Social Sciences, Business and Administration)
  • Master´s Degree Programme in Public Procurement (Technology, Communication and Transport)
Teachers
  • Hanna Harilainen
  • Helena Kuusisto-Ek
Teacher in charge

Kaija Haapasalo

Groups
  • L1222S6
    Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi amk , liiketalous

Objective

Opiskelija tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittymiskohteensa vuorovaikutuksen, tiimityön ja johtamistyön näkökulmasta. Opiskelija verkottuu, toimii itseohjautuvasti ja omaksuu jaetun asiantuntijuuden periaatteen aikuisopiskelun kulmakiveksi. Opiskelija osaa rauhoittaa stressaantuvaa minän tilaa tietoisen hyväksyvän läsnäolon avulla ja on kehittänyt psykologista joustavuuttaan kohdata tunnetilojaan ja ajatuksiaan. Opiskelija osaa valita itselleen sopivia tieteellisesti tutkittuja tietoisuustaitomenetelmiä tukemaan hyvinvointia, työn tuloksellisuutta, keskittymiskykyä, innovaatiokykyä ja vuorovaikutusta sekä lisäämään itsetuntemusta.

Content

Aikuisopiskelun ja verkko-oppimisen periaatteet ja käytänteet, EQF 7-kompetenssitarkastelu
Tietoisuustaidot
Itsensä johtaminen
Vuorovaikutustaidot ja niiden kehittäminen
Tunneäly ja myötätunto
Työyhteisö, tiimi ja johtaminen

Location and time

Verkkototeutus.

Materials

Opiskeluun liittyvä kirjallisuus päivitetään opintojakson alussa.

Goleman, Daniel & Davidson, Richard J. 2018. Altered Traits - Science Reveals How Meditation Changes Your Mind, Brain, and Body. Avery, New York.
Wihuri, A. 2014. Mindfulness työssä: Tietoinen läsnäolo vapauttaa onnistumaan. [Helsinki]: Talentum. (e-kirjana Metropolian kirjastossa)
Siegel, Daniel J. 2018. Aware - The Science and Practice of Presence, the Groundbreaking Meditation Practice. TarcherPerigee. New York.
Jon Kabat-Zinn, 2007, “Täyttä elämää” Basam Books (alkuperäisteos Full Catastrophe Living 1990)
Jon Kabat-Zinn, 2006, ”Olet jo perillä” Basam Books (alkuperäisteos Wherever You Go There You Are 1994)
Jon Kabat-Zinn, 2008, “Kehon ja mielen viisaus” Basam Books (alkuperäisteos Coming to Our Sences 2006)
Covey, Stephen R. 2004. The 7 habits of highly effective people: restoring the character ethic. New York: Free Press.
Hutcheson, F. & Moor, J. 2007. Natural Law Paper: Meditations of the Emperor Marcus Aurelius Antoninus. Liberty Fund, Incorporated.
Joseph Goldstein, 2013, Mindfulness: A Practical Guide to Awakening. Sounds True.

Teaching methods

Online luennot x 3 (Zoom/Teams), opetusvideot,
Yksil-ö ja ryhmätehtävät, verkkokeskustelut Moodle-oppimisalustalla
Itsenäinen opiskelu annettuun aineistoon ja lukemistoon perustuen

Mindfulness Based Stress Reduction 8-viikon ohjelma (MBSR) ja sen videoluennot ja harjoitukset
- harjoituspäiväkirja 8-viikon MBSR-ohjelmasta
- MBSR osuudelle on myös vaihtoehtoinen suoritustapa

Exam schedules

Ei tenttejä.

Completion alternatives

MBSR osuudelle on myös vaihtoehtoinen suoritustapa

Content scheduling

Opintojakson tavoitteet, sisältö, suoritustapa ja arviointi käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.

Further information

Ennakkovaatimukset:
Tämä on YAMK -opintojakso Julkisten Hankintojen YAMK- ohjelmassa.
AMK-tasoiset opinnot ja aiempi osaaminen/työkokemus hankinnoista on edellytyksenä kurssin onnistuneelle suorittamiselle.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Assessment methods and criteria

Kurssiin liittyvien tehtävien perusteella. Tarkempi ohjeistus kurssin alussa.

Arviointiasteikko:
50 -59 = 1
60-69 = 2
70 - 79 = 3
80 - 89 = 4
90 -100 = 5

Prerequisites

Suoritettu korkeakoulututkinto