Vanhustyön tuloksellisuus ja palveluverkoston kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: S000CY22
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- arvioida ja analysoida vanhuspalvelujärjestelmän toimintaa ja laatua
- soveltaa palvelumuotoilun periaatteita vanhuspalvelujen, palveluprosessien, asiakkaan palveluketjujen ja johtamisen kehittämisessä erilaisten ja moninaisten ikäihmisten palvelujen tarpeiden näkökulmasta
- verkostoitua ja soveltaa verkostojohtamisen ja asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteita moninaisten palvelujen käyttäjien näkökulmasta
- hyödyntää digitaalisia palveluja palveluverkoston kehittämisessä
Sisältö
- Palvelujärjestelmän toiminta ja laadunvarmistus
- Palvelumuotoilun periaatteet ja lähtökohdat
- Verkostojohtaminen ja asiakaslähtöinen kehittäminen
- Digitaaliset palvelut
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa
- analysoida ja perustella palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- valita ja soveltaa erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- analysoida ja perustella digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- analysoida ja toteuttaa palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisiä ja yhdenvertaisuuden periaatteita
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti ja tavoitteellisesti palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- arvioida kriittisesti ja kehittäen erilaisia verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- arvioida kriittisesti ja kehittää digitaalisuutta palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- arvioida kriittisesti toiminnassaan ja palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden toteutumista
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata palvelurakenteen ja -verkostojen toimintaa, laadunvarmistusta ja kehittämistarpeita
- määritellä ja käyttää verkostojohtamisen ja -kehittämisen sekä palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä
- määritellä ja kuvata digitaalisuuden merkitystä palvelujen järjestämisessä ja kehittämisessä
- toimia palvelujen kehittämisessä vanhustyön eettisten ja yhdenvertaisuuden periaatteiden mukaisesti