Skip to main content

Corporate Culture Reform and the ExpertLaajuus (5 cr)

Code: S000EH88

Credits

5 op

Objective

PUUTTUU KÄÄNNÖS ENSIMMÄISESTÄ VIRKKEESTÄ.
The student is able to systematically analyze the national social welfare and health care reform as well as an individual organization's strategy in planning and coordinating digital services. The student becomes familiar with the management of a customer-oriented social and health care system, the integration and service packages of social and health care services, and cost control. The student can evaluate the organization's corporate culture and ability to create digital services and promote digitalization-oriented skills in the work community. The student analyzes the digitalization of expert work and its networks. The student is able to critically evaluate and utilize information on digital services and their management as an expert and in development and management tasks. The student can process digital data and data systems securely and ethically.

Content

- The role of digitalization in the reform of social and health care services
- Management and integration of the social and health care system
- Organizational strategies for the arrangement of digital services
- Corporate culture and the capacity of the work community
- Information systems, information security, ethics, cybersecurity

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Further information

Recognition of prior learning

The student can apply for the recognition of prior learning and receive an approval for accreditation for this course if he/she has acted in a key role in digitalisation-related service production or client projects in social and health care, or in digitalising key processes, and/or has completed university-level studies that correspond to the content of this course.

Enrollment

01.09.2022 - 23.10.2022

Timing

16.09.2022 - 24.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 60

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
  • Antti Niemi
  • Marjatta Komulainen
Teacher in charge

Antti Niemi

Groups
  • S1522S6A
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveysalalla, Digitaalisten sosiaali- ja terveyspalveluiden asiantuntija, hallinnollinen ryhmä
  • S1522S6C
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveyspalveluissa, Mielenterveystyön laaja-alainen kliininen osaaminen, hallinnollinen ryhmä

Objective

Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti sosiaali- ja terveysalan digitaalisiin palveluihin ja niiden ohjaamiseen liittyvää tietoa ja tietolähteitä asiantuntijana sosiaali– ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa.
Opiskelija osaa analysoida systemaattisesti valtakunnallista sosiaali-ja terveyspalveluiden
uudistamista sekä yksittäisen organisaation strategiaa digitaalisten palvelujen suunnittelussa ja järjestämisessä.
Opiskelija syventyy asiakaslähtöisen sote-järjestelmän ohjaukseen sekä sosiaali- ja
terveyspalveluiden integraatioon ja palvelukokonaisuuksiin sekä kustannusten hallintaan. Opiskelija osaa arvioida työyhteisön valmiuksia ja toimintakulttuuria digitaalisuuden toteuttamisessa sekä kehittää digitalisaatio-osaamista työyhteisöissä.
Opiskelija analysoi asiantuntijatyön digitalisoitumista ja asiantuntijatyötä digitaalisissa verkostoissa. Hän osaa käsitellä digitaalista tietoa ja tietojärjestelmiä turvallisesti ja eettisesti.

Content

- digitalisaatio sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistajana
- sote-järjestelmän ohjaus ja integraatio
- organisaatioiden strategiat digitaalisten palvelujen järjestämisessä
- työyhteisön edellytykset ja toimintakulttuuri
- tietojärjestelmät, tietoturva, etiikka, kyberturvallisuus

Materials

Ajankohtainen kirjallisuus opintojakson yhteydessä.

Teaching methods

Aktivoiva luento
Etäopetus
Ryhmäohjaus
Opetusajankohdat: Lähikontaktit Zoom yhteydellä:
16.9.2022 klo 9 - 12 Aloitus
12.10.2022 klo 9-12 Loppuseminaari

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

Ryhmätyöskentely (etäopetus): 125 h
Lähiopetus: 10 h

Content scheduling

-

Further information

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta
itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän
hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävä
Osallistuminen

Further information

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen Opiskelija valitsee opintojakson Asiantuntija toimintakulttuurin uudistajana tai Palliativisen hoidon kliinisen asiantuntijana kehittyminen opintojakson.