Skip to main content

Development of multidisciplinary practice in mental health careLaajuus (5 cr)

Code: S000EM67

Credits

5 op

Objective

Student
• is able to assess the need for customer-oriented and multidisciplinary support, and to set, assess and document goals.
• is able to assess the need for psychotherapy by the customer and people close to them, and is also familiar with various psychotherapeutic approaches and their practical implementation
• is able to represent your profession (and professional position) in multi-actor cooperation
• is able to utilise methods involving dialogue in a customer-oriented way in multi-actor cooperation

Content

• key content of customer-oriented work and multidisciplinary and multi-actor cooperation
• psychotherapy process (rehabilitation psychotherapy provided by Kela)
• key psychotherapeutic approaches and their practical implementation
• dialogue (and digital) working methods of customer-oriented work and multidisciplinary and multi-actor cooperation

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Further information

Recognition of prior learning

The student can apply for the recognition of prior learning and receive an approval for accreditation for this course if he/she has acted in a key role in digitalisation-related service production or client projects in social and health care, or in digitalising key processes, and/or has completed university level studies that correspond to the content of this course.

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.04.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
  • Marianne Sipilä
  • Pihla Markkanen
Groups
  • S1522S6C
    Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma sosiaali- ja terveyspalveluissa, Mielenterveystyön laaja-alainen kliininen osaaminen, hallinnollinen ryhmä

Objective

Opiskelija
• osaa asiakaslähtöisen ja monialaisen tuen ja hoidon tarpeen arvioinnin, tavoitteiden asettamisen, arvioinnin ja dokumentoinnin.
• tunnistaa asiakkaan ja hänen läheisensä psykoterapian tarpeen, ohjauksen prosessit, erilaiset psykoterapeuttiset lähestymistavat ja toteutusmahdollisuudet
• osaa toimia oman ammattisi ja (työtehtäväsi) edustajana monitoimijaisessa yhteistyössä
• osaa hyödyntää dialogisia työmenetelmiä asiakaslähtöisesti monitoimijaisessa yhteistyössä

Content

• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön keskeiset sisällöt
• psykoterapian prosessi (Kelan kuntoutuspsykoterapia)
• keskeisimmät psykoterapeuttiset lähestymistavat ja psykoterapian toteutusmahdollisuudet
• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön dialogiset (ja digitaaliset) työmenetelmät

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin
on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laaja-alaisesti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Further information

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

01.01.2022 - 31.07.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 25

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Advanced Clinical Practice in
Teachers
  • Marianne Sipilä
  • Pihla Markkanen
Teacher in charge

Marianne Sipilä

Groups
  • S1521S6C
    Master`s Degree Programme in Clinical Expertise in Health Care and Social Services, Advanced clinical competence in mental health care

Objective

Opiskelija
• osaa asiakaslähtöisen ja monialaisen tuen ja hoidon tarpeen arvioinnin, tavoitteiden asettamisen, arvioinnin ja dokumentoinnin.
• tunnistaa asiakkaan ja hänen läheisensä psykoterapian tarpeen, ohjauksen prosessit, erilaiset psykoterapeuttiset lähestymistavat ja toteutusmahdollisuudet
• osaa toimia oman ammattisi ja (työtehtäväsi) edustajana monitoimijaisessa yhteistyössä
• osaa hyödyntää dialogisia työmenetelmiä asiakaslähtöisesti monitoimijaisessa yhteistyössä

Content

• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön keskeiset sisällöt
• psykoterapian prosessi (Kelan kuntoutuspsykoterapia)
• keskeisimmät psykoterapeuttiset lähestymistavat ja psykoterapian toteutusmahdollisuudet
• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön dialogiset (ja digitaaliset) työmenetelmät

Teaching methods

Aktivoiva luento
Etä- ja lähiopetus
Verkko-opetus
Työpaja

Student workload

5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)

Content scheduling

Opetus Kevät 2022
Teoriaopetus 22-23.3.2022 (hybridi),
Lähiopetus
Työpaja 20.-21.4.2022

Opiskeluun sisältyy itsenäistä verkko-opiskelua. Opintojaksoon liittyy oppimistehtävä, joka integroidaan työelämään.

Further information

Oppimistehtävä
Osallistuminen
Lähiopetus joko Metropoliassa tai Xamkissa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin
on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laaja-alaisesti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Further information

AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Vastaavat korkeakouluopinnot tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaava vahva osaaminen