SustainabilityLaajuus (5 cr)
Code: LY00FD11
Credits
5 op
Objective
The student is able to connect the objectives of the company and its procurement strategy to the United Nations’ Sustainable Development Goals (UN SDGs) and Triple Bottom line framework.
The student acknowledges sustainability as a strategic approach and is able to design a business case on procurement’s role in managing sustainability.
The student acknowledges the role of sourcing and development of suppliers in managing sustainability, and is able to apply problem-identification, analysis and problem-solving to support development of supply chain sustainability.
The student applies sustainable supply chain management theories to practical supply chain contexts.
The student is able to analyze and develop sustainability guidelines or supplier code-of-conduct documents by considering the requirements from different stakeholders.
The student is able to compare and design sustainability reports according to the standards of Global Reporting Initiative (GRI) and Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) of the European Union.
Content
UN SDGs and Triple bottom line
Role of Procurement and Sourcing in managing sustainability
Development of supply chain sustainability
Supplier code-of-conduct
Sustainability reporting, GRI and CSRD
Prerequisites
Completed Higher Education Degree
Assessment criteria, satisfactory (1)
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Assessment criteria, good (3)
Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, approved/failed
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Further information
The language of tuition is English.
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
21.10.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Procurement
Teachers
- Perttu Pohjonen
Teacher in charge
Kaija Haapasalo
Groups
-
L1223S6Julkisten hankintojen tutkinto-ohjelma, ylempi amk , liiketalous
-
L1123S6Master's Degree Programme in Procurement, ylempi
Objective
Opiskelija kykenee yhdistämään yrityksen strategiset päämäärät Yhdistyneiden Kansakuntien kestävän kehityksen tavoitteisiin. Opiskelija käsittää kestävän kehityksen strategisena lähestymistapana ja kykenee laatimaan business casen hankintatoimen roolista kestävän kehityksen hallinnassa. Opiskelija kykenee soveltamaan kestävän toimitusketjun hallinnan teorioita käytännön toimitusketjukonteksteissa. Opiskelija kykenee laatimaan kestävän kehityksen suuntaviivoja tai toimittajien ohjesääntödokumentteja, joissa otetaan huomioon eri sidosryhmien asettamat vaatimukset. Opiskelija ymmärtää ja kykenee kuvailemaan hankintojen ja toimittajayhteistyön kehittämisen roolia kestävän kehityksen hallinnassa ja kykenee soveltamaan ongelman identifioinnin, analysoinnin ja ratkaisemisen malleja toimitusketjun kestävyyteen. Opiskelija kykenee laatimaan GRI-raportointiohjeiston mukaisia kestävän kehityksen raportteja.
Content
• YK:n kestävän kehityksen tavoitteet
• Kolmikantainen peruslähestymistapa
• Toimittajien ohjesäännöt (code-of-conduct)
• Hallinnointijärjestelmät
• Kestävän kehityksen raportit
• Toimittajien kehittäminen
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.
Prerequisites
Suoritettu korkeakoulututkinto
Further information
Kurssi on englanninkielinen.