Skip to main content

Co-creation ProjectLaajuus (5 cr)

Code: S000FD58

Credits

5 op

Teaching language

  • English

Objective

The student is able to implement and manage multidisciplinary projects in different working life settings by applying creative activities and arts, in a co-creative way. The student is able to work in a constructive and reformative manner in relevant networks. They are able to identify and expand their networks in the use of creativity and arts to promote well-being, and utilise the results of previous development work in their own projects. The student is able to understand the essence needed in managing the practices, methods and solutions related to the use of creativity and arts to promote well-being, as well as critically reflect on them in a research-based manner.

In the individual development project, the student is able to construct a culture based on compassion and dialogical interaction in multidisciplinary operational environments. The student is able to operate in an ethical way, with respect to the experiences of others, and understands different contexts. The student is able to contribute to the promotion of accessibility and equality of creative activities.

The students are able to work in demanding working life positions utilising creativity, culture and arts. They can deepen competencies acquired in their previous studies regarding counselling groups, management and developing working life practices. They can create new solutions enhancing health and well-being of individuals and communities in multidisciplinary collaboration using creativity, culture and arts.

Content

Experiential learning; person-centred practice; accessibility and equality of culture; service design; effectiveness of activities; ethicalness; pedagogical competence; facilitation; group dynamics; contents related to creative activities, arts and cultural activities.

Assessment criteria, approved/failed

The students are able to implement multidisciplinary projects in different working life settings by applying creative activities and arts. The students are able to work in a constructive manner in collaborative settings and develop new approaches. They are able to utilise the results of previous development work and evidence-based data in their own projects. They are able to understand practices, methods and solutions related to the use of creativity and arts to promote well-being, and is able to utilise them in the planning, implementation and management of their own projects. In the individual development project, the students are able to operate in an ethical way, with respect to the experiences of others. The students are able to utilise digitality and versatile communication and documentation methods in their development work. They are able to create, in multidisciplinary interaction, new solutions to foster the use of creativity, culture and arts to promote the well-being and health of individuals and communities.

Enrollment

06.05.2024 - 30.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Social Services, Health and Sports)
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, Culture
Teachers
  • Sanna Kivijärvi
  • Mai Salmenkangas
Groups
  • S2324S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote
  • K1224S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, kulttuuri

Objective

Opiskelija osaa toteuttaa ja johtaa moniammatillisia projekteja luovan toiminnan ja taiteen soveltavan käytön erilaisissa työelämäympäristöissä yhteiskehittäen. Hän osaa toimia verkostoissaan rakentavasti ja käytänteitä uudistavasti. Opiskelija osaa tunnistaa ja laajentaa kulttuurihyvinvoinnin verkostojaan sekä hyödyntää aikaisemman kehittämistyön tuloksia omassa projektissaan. Hän kykenee hahmottamaan johtamisessa tarvittavan kokonaiskuvan kulttuurihyvinvointiin liittyvistä käytänteistä, menetelmistä ja ratkaisuista sekä reflektoimaan niitä kriittisesti tutkimustietoon pohjautuen.

Kehittämisprojektissaan opiskelija kykenee rakentamaan myötätuntokulttuuria ja toimimaan dialogisesti monialaisissa toimintaympäristöissä. Hän kykenee toimimaan eettisesti ja toisen kokemusta kunnioittaen sekä erilaisia toimintaympäristöjä ymmärtäen. Hän osaa kehittää luovan toiminnan saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta tukevia käytänteitä.

Opiskelija kykenee toimimaan vaativissa luovuutta, kulttuuria ja taidetta hyödyntävissä kulttuurihyvinvointialan tehtävissä. Aiemman koulutuksensa perusteella hän syventää osaamistaan esimerkiksi ryhmänohjauksessa, johtamisessa tai työelämän käytänteiden kehittämisessä. Hän kykenee luomaan moniammatillisessa vuorovaikutuksessa uusia ratkaisuja yksilöiden ja ryhmien hyvinvoinnin ja terveyden tukemiseksi luovuuden, kulttuurin ja taiteen avulla.

Content

Kokemuksellisuus; Asiakaslähtöisyys; kulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus; palvelumuotoilu; toiminnan vaikuttavuus; eettisyys; pedagoginen osaaminen; fasilitointi; ryhmän ohjaus; Luovaan toimintaan, taiteeseen ja kulttuuriin liittyvät sisällöt.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisia projekteja luovan toiminnan ja taiteen soveltavan käytön erilaisissa työelämäympäristöissä. Hän osaa toimia yhteistyössä rakentavasti ja kehittää uusia lähestymistapoja. Opiskelija osaa hyödyntää omassa projektissaan sekä aiemman kehittämistyön tuloksia että tutkimustietoa. Hän hahmottaa kulttuurihyvinvointiin liittyviä käytänteitä, menetelmiä ja ratkaisuja sekä osaa hyödyntää tätä projektinsa suunnittelussa, toteutuksessa ja johtamisessa. Kehittämisprojektissaan opiskelija kykenee toimimaan eettisesti ja toisen kokemusta kunnioittaen. Hän osaa hyödyntää projektinsa tarvitsemaa digitaalisuutta sekä monipuolisia viestintä- ja dokumentointitapoja. Opiskelija kykenee luomaan moniammatillisessa vuorovaikutuksessa uusia ratkaisuja yksilöiden ja ryhmien hyvinvoinnin ja terveyden tukemiseksi luovuuden, kulttuurin ja taiteen avulla.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Social Services, Health and Sports)
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, Culture
Teachers
  • Laura Huhtinen-Hilden
  • Sanna Kivijärvi
  • LeighAnne Rauhala
  • Mai Salmenkangas
Groups
  • K1223S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, kulttuuri
  • S2323S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote

Objective

Opiskelija osaa toteuttaa ja johtaa moniammatillisia projekteja luovan toiminnan ja taiteen soveltavan käytön erilaisissa työelämäympäristöissä yhteiskehittäen. Hän osaa toimia verkostoissaan rakentavasti ja käytänteitä uudistavasti. Opiskelija osaa tunnistaa ja laajentaa kulttuurihyvinvoinnin verkostojaan sekä hyödyntää aikaisemman kehittämistyön tuloksia omassa projektissaan. Hän kykenee hahmottamaan johtamisessa tarvittavan kokonaiskuvan kulttuurihyvinvointiin liittyvistä käytänteistä, menetelmistä ja ratkaisuista sekä reflektoimaan niitä kriittisesti tutkimustietoon pohjautuen.

Kehittämisprojektissaan opiskelija kykenee rakentamaan myötätuntokulttuuria ja toimimaan dialogisesti monialaisissa toimintaympäristöissä. Hän kykenee toimimaan eettisesti ja toisen kokemusta kunnioittaen sekä erilaisia toimintaympäristöjä ymmärtäen. Hän osaa kehittää luovan toiminnan saavutettavuutta ja yhdenvertaisuutta tukevia käytänteitä.

Opiskelija kykenee toimimaan vaativissa luovuutta, kulttuuria ja taidetta hyödyntävissä kulttuurihyvinvointialan tehtävissä. Aiemman koulutuksensa perusteella hän syventää osaamistaan esimerkiksi ryhmänohjauksessa, johtamisessa tai työelämän käytänteiden kehittämisessä. Hän kykenee luomaan moniammatillisessa vuorovaikutuksessa uusia ratkaisuja yksilöiden ja ryhmien hyvinvoinnin ja terveyden tukemiseksi luovuuden, kulttuurin ja taiteen avulla.

Content

Kokemuksellisuus; Asiakaslähtöisyys; kulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus; palvelumuotoilu; toiminnan vaikuttavuus; eettisyys; pedagoginen osaaminen; fasilitointi; ryhmän ohjaus; Luovaan toimintaan, taiteeseen ja kulttuuriin liittyvät sisällöt.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisia projekteja luovan toiminnan ja taiteen soveltavan käytön erilaisissa työelämäympäristöissä. Hän osaa toimia yhteistyössä rakentavasti ja kehittää uusia lähestymistapoja. Opiskelija osaa hyödyntää omassa projektissaan sekä aiemman kehittämistyön tuloksia että tutkimustietoa. Hän hahmottaa kulttuurihyvinvointiin liittyviä käytänteitä, menetelmiä ja ratkaisuja sekä osaa hyödyntää tätä projektinsa suunnittelussa, toteutuksessa ja johtamisessa. Kehittämisprojektissaan opiskelija kykenee toimimaan eettisesti ja toisen kokemusta kunnioittaen. Hän osaa hyödyntää projektinsa tarvitsemaa digitaalisuutta sekä monipuolisia viestintä- ja dokumentointitapoja. Opiskelija kykenee luomaan moniammatillisessa vuorovaikutuksessa uusia ratkaisuja yksilöiden ja ryhmien hyvinvoinnin ja terveyden tukemiseksi luovuuden, kulttuurin ja taiteen avulla.