Skip to main content

Current Themes in Advanced Clinical CareLaajuus (5 cr)

Code: S000FC99

Credits

5 op

Objective

• The student is able to demonstrate in-depth understanding of current issues in clinical practice and health care both nationally and internationally.
• The student is able to seek and offer evidence-based solutions to current issues within their scope of practice.
• The student is able to discuss ethical and legal issues underpinning current health care and different clinical environments nationally and internationally.

Content

• Current issues in national and international health care and clinical environments
• Evidence-based practice healthcare guidelines and policy development
• Ethical and legal issues related to health care and clinical environments nationally and internationally

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

Fail:
The student does not demonstrate competence in the basic content of the course, and/or there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
  • Jukka Kesänen
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Jukka Kesänen

Groups
  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Objective

• Opiskelija osoittaa kliinisen hoitotyön ajankohtaisten kysymysten syvällistä ymmärrystä sekä kansallisesta että kansainvälisestä näkökulmasta
• Opiskelija kykenee etsimään näyttöön perustuvaa tietoa sekä tarjoamaan näyttöön perustuvia ratkaisuja ajankohtaisiin ongelmiin oman roolinsa asettamissa rajoissa.
• Opiskelija kykenee pohtimaan terveydenhuollon ja hoitotyön eri toimintaympäristöjen ajankohtaisiin kysymyksiin liittyviä eettisiä ja lainsäädännöllisiä näkökulmia sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Content

• Terveydenhuoltoon ja kliinisiin hoitoympäristöihin liittyvät kansalliset ja kansainväliset ajankohtaiset kysymykset
• Näyttöön perustuvien terveydenhuollon suositusten ja käytäntöjen kehittäminen
• Terveydenhuoltoon ja kliinisiin hoitoympäristöihin liittyvät ja niitä ohjaavat eettiset sekä lainsäädännölliset kysymykset kansallisella ja kansainvälisellä tasolla

Materials

Annetaan orientaatiossa

Teaching methods

Aktivoivat luennot
Kirjalliset tehtävät
COIL
Ryhmätyö
Seminaari (vaatii läsnäolon kampuksella)

Employer connections

-

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä

International connections

Yhteistyötä kansainvälisten partnereiden kanssa (COIL)

Completion alternatives

N/A

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Kirjallinen tehtävä & seminaari työ/esitys
Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hylätty
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.