Terveydenhuollon diagnostiset palvelut (ylempi AMK) (englanniksi): Bioanalytiikan suuntautumisvaihtoehto
Tunnus: S2522S6
Bioanalyytikko (ylempi AMK)
Kuvaus
Master's Degree Programme in Health care diagnostics on tarkoitettu bioanalyytikko- ja röntgenhoitajataustaisille opiskelijoille. Näillä ammateilla on monia yhteisiä piirteitä ja jopa yhteisiä tehtäväalueita esimerkiksi isotooppitutkimusten alueella. Näissä ammateissa toimitaan moniulotteisesti potilaiden, palvelujärjestelmien ja teknologian rajapinnoilla. Tutkinto-ohjelmalla on monia yhtymäkohtia ja yhteisiä opintoja Health Business Management -tutkinto-ohjelman ja terveysteknologian ohjelmien kanssa.
Palveluiden laatuun liittyvät opinnot toteutetaan yhteistyössä viiden muun bioanalyytikkoja ja Suomessa röntgenhoitajia kouluttavan ammattikorkeakoulun kanssa. Mahdollisuus suorittaa opinnot verkossa antaa kaukana Helsingistä asuville opiskelijoille mahdollisuuden osallistua ohjelmaan. Opiskelu erilaisia ihmisiä sisältävässä kansainvälisessä ryhmässä mahdollistaa innovatiivisen ajattelun ja mahdollisuuden erilaisten ajattelutapojen jakamiseen. Oppimisympäristö toimii luonnollisena tulevaisuuden uran kannalta tärkeänä kansallisen ja kansainvälisen verkostoitumisen alustana.
Koulutus antaa opiskelijalle hyvät valmiudet lähijohtamisen, laatujohtamisen ja kaupallisen toiminnan tehtäviin sekä erityyppisiin kliinisen asiantuntijan ja palveluiden kehittämisen tehtäviin. Lisäksi opinnot sisältävät nykyaikaisten diagnostisten palveluiden suunnittelua ja johtamista mukaan lukien tekoäly- ja robotiikka perustaiset palvelut.
Opinnäytetyössään 30 op opiskelija osoittaa itsenäiset tutkimus- ja kehittämistyön valmiutensa omalla asiantuntijuusalueellaan. Tämän lisäksi opinnäytetyö on näyte opiskelijan akateemisista viestintätaidoista. Opinnäytetyö tuotetaan usein yhteistyössä opiskelijan työpaikan, muiden julkisen tai yksityisen sektorin organisaatioiden kanssa, yhteistyössä Metropolian innovaatiokeskittymien tai muiden sidosryhmien kanssa.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | Syksy 2023 | Kevät 2024 | 1. / 2022 | 2. / 2022 | 3. / 2023 | 4. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2023 | 3. / 2024 | 4. / 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
S2522S6-1001 |
Research and Development Skills
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | ||||||||||||||
S000EV40 | Kliininen laboratoriotiede | 5 | ||||||||||||||
XX00EJ16 | Tutkimusmenetelmät ja -valmiudet | 5 | ||||||||||||||
S000EU87 | Advanced Research Methods | 5 | ||||||||||||||
S2522S6-1002 |
Managing clinical radiography / laboratory services
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | ||||||||||||||
S000CF70 | Palveluinnovaatiot ja muotoilu | 5 | ||||||||||||||
S000DK45 | Talouden johtaminen sosiaali- ja terveysalalla | 5 | ||||||||||||||
S000DR76 | Henkilöstöjohtaminen muuttuvassa organisaatiossa | 5 | ||||||||||||||
S000EV39 | Tekoäly- ja robotiikkaperustaisten diagnostisten palveluiden johtaminen | 5 | ||||||||||||||
S2522S6-1003 |
Advanced Master's studies in Biomedical laboratory services
(Valitaan kaikki ) |
20 | ||||||||||||||
S000CP02 | Jatkuva laadun parantaminen kliinisessä laboratoriossa | 5 | ||||||||||||||
S000CP04 | Laboratoriomenetelmät kehittyvässä kliinisessä laboratoriossa | 5 | ||||||||||||||
S000DZ70 | Preanalytiikan ja kliinisten laboratoriopalveluiden ohjaus ja konsultointi | 5 | ||||||||||||||
S000DZ69 | Bioanalytiikan asiantuntijuuden syventäminen | 5 | ||||||||||||||
S2522S6-1005 |
Master’s Thesis and Maturity Test
(Valitaan kaikki ) |
30 | ||||||||||||||
S000EM83 | Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu | 10 | ||||||||||||||
S000EM84 | Opinnäytetyön toteutus | 10 | ||||||||||||||
S000EM85 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi | 10 | ||||||||||||||
S2522S6-1006 |
Elective Studies
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
10 | ||||||||||||||
Yhteensä | 90 | 50 | 35 | 20 | 30 | 25 | 10 | 10 | 10 | 15 | 15 | 12.5 | 12.5 | 5 | 5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
yamk::yamk-tutkintojen yhteiset kompetenssit (2010)
Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto (2010) Suositus tutkintojen kansallisen viitekehyksen (NQF) ja tutkintojen yhteisten kompetenssien soveltamisesta ammattikorkeakouluissa; ylempi ammattikorkeakoulututkinto.
RAKENNE Ylempi AMK-koulutus (A18.12.2014/1129)
Asetuksen 18.12.2014/1129 mukainen rakenne. 2 § Opintojen rakenne Ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) syventäviä ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; 3) opinnäytetyö.