Skip to main content

Research in ConservationLaajuus (5 cr)

Code: K000EZ07

Credits

5 op

Objective

The student will gain an overview on the latest material research, innovations and methods in her/his own special field of conservation. The student examines the current R&D in her/his own field of conservation and evaluates the applicability of the methods for conservation of different materials and objects in her/his own work. The student is able to critically evaluate and comment in written the studied R&D materials from the point of view of his/her own special field of conservation.

Content

The latest methods and R&D in the field of conservation
International debate concerning a special field of conservation

Prerequisites

-

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student recognizes the latest trends, discussion and research in the field of conservation. The student knows the current discussion in her/his own special field of conservation and is able to follow the international debate concerning it. The student understands on a basic level the applicability of the latest scientific research for his/her own work. The student knows the basics of relevant terminology and methodology.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the latest trends, discussion and research in the field of conservation and understands their value for his/her own field. The student knows the current discussion in her/his own special field of conservation and is able to evaluate and comment the international debate and scientific research from the point of view of his/her own work. The student understands how to apply the latest scientific research for his/her own work.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has an excellent knowledge of the latest trends, discussion and research in the field of conservation and understands their value for his/her own field. The student knows the current discussion in her/his own special field of conservation and is able to evaluate, analyze and comment the international debate and scientific research from the point of view of his/her own work. The student is able to apply the latest scientific research for his/her own work.

Assessment criteria, approved/failed

The student recognizes the latest trends, discussion and research in the field of conservation. The student knows the current discussion in her/his own special field of conservation and is able to follow the international debate concerning it. The student understands on a basic level the applicability of the latest scientific research for his/her own work. The student knows the basics of relevant terminology and methodology.

Enrollment

01.03.2023 - 02.03.2023

Timing

01.01.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 16

Degree programmes
  • Master´s Degree Programme in Conservation
Teachers
  • Konservointi Virtuaali
  • Nina Robbins
Teacher in charge

Nina Robbins

Groups
  • K0523S6
    Konservoinnin tutkinto-ohjelma ylempi

Objective

Opiskelijalla on kuva konservoinnin erikoisalan uusista innovaatioista ja menetelmistä. Opiskelija tuntee oman erikoisalansa ajankohtaista tutkimus- ja kehitystyötä ja sen tuloksia ja pystyy arvioimaan kriittisesti uusien menetelmien soveltuvuutta erilaisille materiaaleille ja konservoinnin kohteisiin. Opiskelija pystyy arvioimaan ja kommentoimaan kirjallisesti tutkimus- ja kehitystyötä oman työnsä näkökulmasta.

Content

Konservoinnin uudet menetelmät ja kehitys
Kansainvälinen konservoinnin erikoisalan keskustelu

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa konservointialan ajankohtaisia kehitystrendejä, keskustelua ja tutkimusta. Opiskelija tuntee konservoinnin oman erikoisalansa ajankohtaista tutkimusta ja kehitystä ja pystyy seuraamaan alan kansainvälistä keskustelua. Opiskelija ymmärtää ajankohtaisen tutkimustiedon ja konservoinnin menetelmien sovellettavuuden omaan työhönsä perustasolla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee konservointialan ajankohtaista keskustelua, tutkimusta ja kehitystrendejä ja ymmärtää niiden merkityksen omalla ammattialallaan. Opiskelija pystyy seuraamaan alan kansainvälistä kehitystä ja arvioimaan ja kommentoimaan uutta tutkimusta ja kehitystä sekä menetelmiä oman ammattialansa ja työnsä näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää ajankohtaisen tutkimustiedon ja konservoinnin menetelmien sovellettavuuden omaan työhönsä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee hyvin konservointialan ajankohtaista keskustelua, tutkimusta ja kehitystrendejä ja ymmärtää niiden merkityksen omalla ammattialallaan. Opiskelija pystyy seuraamaan oman erikoisalansa kansainvälistä kehitystä ja kommentoimaan ja arvioimaan kriittisesti uutta tutkimusta ja kehitystä sekä menetelmiä oman erikoisalansa ja työnsä näkökulmasta. Opiskelija pystyy soveltamaan uutta tutkimusta ja menetelmiä omalla konservoinnin erikoisalallaan.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tunnistaa konservointialan ajankohtaisia kehitystrendejä, keskustelua ja tutkimusta. Opiskelija tuntee konservoinnin oman erikoisalansa ajankohtaista tutkimusta ja kehitystä ja pystyy seuraamaan alan kansainvälistä keskustelua. Opiskelija ymmärtää ajankohtaisen tutkimustiedon ja konservoinnin menetelmien sovellettavuuden omaan työhönsä perustasolla.

Prerequisites

-