Topical Themes of Pre-hospital and In-hospital Emergency careLaajuus (5 cr)
Code: S000EG52
Credits
5 op
Objective
The student deepens competence in the topical themes of emergency care both in the pre-hospital and in-hospital setting. After completing the study unit, the student can apply, analyze and evaluate evidence-based knowledge in emergency care. The student deepens competence in data acquisition; the student can critically evaluate the application of knowledge to different situations of emergency care and utilize this knowledge in the leadership of emergency care. The student develops competence in digital communication. The student can evaluate various research projects of emergency care of national and international level.
Content
- topical themes and literature of pre-hospital and in-hospital emergency care
- research projects of emergency care
- research knowledge and evidence-based knowledge of emergency care
- internationalization
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.
Assessment criteria, good (3)
The student fulfills the requirements for the study unit well. S/he displays competence in active data acquisition and is able to interpret the key features of the data to a clinical setting. The student has the ability to analyze the acquired knowledge and to apply it to the context of workplace.
Assessment criteria, excellent (5)
The student displays broad and versatile competence in the content of the study unit. S/he has great competence in targeted data acquisition. The student’s ability to make decisions shows independent thinking, responsible actions and leadership skills. The ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace is creative and versatile.
Assessment criteria, approved/failed
Pass: The student is proficient in the basic content of the study unit (competence evaluation), but independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace has shortcomings.
Further information
Recognition of Prior Learning (RPL):
A study unit or parts of it may be accredited based on previously acquired competence if the student has completed similar studies of higher education and/or the student has work experience to meet the competence requirements.
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
08.01.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
Teachers
- Jukka Kettunen
Teacher in charge
Jukka Kettunen
Groups
-
S1823S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija syventyy ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaisiin teemoihin ja osaa niiden kautta soveltaa, analysoida ja arvioida tutkittua tietoa näyttöön perustuen ensihoitotyössä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin ensihoidon tilanteisiin ja hyödyntää tietoa ensihoidon johtamisessa. Opiskelija kehittyy digitaalisen viestinnän osaamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia ensihoidon tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.
Content
- ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaiset teemat ja kirjallisuus
- ensihoidon tutkimushankkeet
- ensihoidon tutkittu tieto ja näyttöön perustuva ensihoito
- kansainvälisyys
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
01.01.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
Teachers
- Jukka Kettunen
Teacher in charge
Jukka Kettunen
Groups
-
S1822S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija syventyy ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaisiin teemoihin ja osaa niiden kautta soveltaa, analysoida ja arvioida tutkittua tietoa näyttöön perustuen ensihoitotyössä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin ensihoidon tilanteisiin ja hyödyntää tietoa ensihoidon johtamisessa. Opiskelija kehittyy digitaalisen viestinnän osaamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia ensihoidon tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.
Content
- ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaiset teemat ja kirjallisuus
- ensihoidon tutkimushankkeet
- ensihoidon tutkittu tieto ja näyttöön perustuva ensihoito
- kansainvälisyys
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.
Enrollment
29.11.2021 - 19.12.2021
Timing
01.01.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
Teachers
- Jukka Kettunen
Teacher in charge
Jukka Kettunen
Groups
-
S1821S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Opiskelija syventyy ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaisiin teemoihin ja osaa niiden kautta soveltaa, analysoida ja arvioida tutkittua tietoa näyttöön perustuen ensihoitotyössä. Opiskelija syventää tiedonhakutaitojaan, osaa kriittisesti arvioida tiedon soveltamista erilaisiin ensihoidon tilanteisiin ja hyödyntää tietoa ensihoidon johtamisessa. Opiskelija kehittyy digitaalisen viestinnän osaamisessa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia ensihoidon tutkimushankkeita kansallisesti ja kansainvälisesti.
Content
- ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaiset teemat ja kirjallisuus
- ensihoidon tutkimushankkeet
- ensihoidon tutkittu tieto ja näyttöön perustuva ensihoito
- kansainvälisyys
Location and time
Verkossa työskentely 1.1.2022 - 15.10.2022
Materials
- ensihoidon ja päivystyksen ajankohtaiset teemat ja kirjallisuus
- ensihoidon ja/tai päivystyksen tutkimushankkeet
- ensihoidon ja/tai päivystyksen tutkittu tieto ja näyttöön perustuva ensihoito
Teaching methods
Itsenäinen työskentely. Opintojaksoon ei kuulu lähiopetusta.
Exam schedules
Tehtävät palautetaan
Idea 2-3 sivua hyväksyttäväksi 15.2.2022
Lopullinen palautus 15.10.2022
Palautuspäivän jälkeen palautettuja tehtäviä ei arvioida.
Hylätyn tehtävän voi uusia yhden kerran
Arviointia voi korottaa yhden kerran
International connections
Opiskelija voi vaihtoehtoisesti toteuttaa KV- opintomatkan 2.5 op + 2.5 op kirjallinen tehtävä
Student workload
5op = 135h
Content scheduling
Kevät - syksy 2022
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla arvioitavat tehtävät ovat kirjallisia yksilötehtäviä.
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Arviointiasteikko 0-5
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.