Siirry suoraan sisältöön

Toimitilajohtaminen (FM) (15 op)

Toteutuksen tunnus: TX00BS91-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2016 - 08.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2017 - 31.07.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Talotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tommi Mäntykoski
Anna Hynninen
Hannamari Heino
Ajoitusryhmät
Avoin: Talotekniikka opintomoduuli (Koko: 25 . Avoin AMK : 25.)
Avoin, opintojakso (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoin: Talotekniikka opintomoduuli
Avoin, opintojakso
Opintojakso
TX00BS91
Toteutukselle TX00BS91-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kiinteistöliiketoiminnan eri osapuolten väliset suhteet ja yhteydet sekä erilaiset näkökulmat ja tavoitteet kiinteistöjen suhteen. Opintojakso antaa valmiuksia toimitilojen hankkimisesta ja kehittämisestä sekä kiinteistö- ja käyttäjäpalveluiden organisoinnista, hankinnasta ja kilpailuttamisesta. Opiskelija saa välineitä kiinteistöjen tehokkaaseen ja tuottavaan käyttöön sekä toimitilojen tilahallintaan tilojen käyttäjien vaihtuvien tarpeiden mukaisesti. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen toimitilajohtamisen, kiinteistöpalveluiden ulkoistamisen sekä palvelujen kilpailutuksen periaatteet. Opiskelija ymmärtää ostotoiminnan ja alihankintatyön koordinoinnin periaatteet ja osaa ostaa tuotteita, palveluja ja alihankintatyötä.

Sisältö

Eri osa-alueiden suunnitellut laajuudet on ilmoitettu opintopisteinä.
Tilahallinta ja toimitilojen käyttö muuttuvissa olosuhteissa(4op): Eri toimijoiden roolit kiinteistöliiketoiminnassa; asunto-osakeyhtiön isännöitsijä, toimitilan kiinteistöpäällikkö kiinteistöpalvelun tuottaja, erilaisten toimitilojen toiminnalliset ja teknilliset vaatimukset, toimitilojen hankkiminen ja kehittäminen, toimintalähtöinen tilasuunnittelu, tilojen käytön tehokkuus.
Palvelujen hankinta- ja ostotoiminta(6op): Palvelutoiminnan johtaminen, ostotoiminta ja alihankintatyön koordinointi, palvelujen kilpailuttamisprosessi, palvelujen myynti ja markkinointi asiakkaille, kiinteistö- ja käyttäjäpalvelujen osto- ja alihankintatoimen periaatteet, kiinteistön palvelurakenne; kiinteistönhuollon palvelut, teknisen huollon palvelut sekä käyttäjäpalvelut kuten aula-, vahtimestari- ja turvapalvelut, puhdistus- ja siivouspalvelut, viherkasvien hankinta ja hoito, puhelin-, pito- ja kokouspalvelut, postitus ja postinjakelu, skannaus-, kopiointi-, muutto-, tietoverkko-, sisustus-, hankinta-, lähetti- ja toimistopalvelut sekä muut mahdolliset tukipalvelut.
Toimitilaprojekti(5op): Projektissa opiskelijatiimi suunnittelee olemassaoleviin tiloihin tulevalle uudelle käyttäjälle uuteen käyttötarkoitukseen sopivat tilat ja kalustuksen sekä laatii käyttäjälle tarjouksen käyttäjäpalvelujen hoitamisesta.

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Edellisen lisäksi opiskelija osaa selittää opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa soveltaa niitä laajempien tehtävien ratkaisemisessa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Edellisten lisäksi opiskelija osaa ratkaista vaativimmat analysointia tai perusteluja edellyttävät tehtävät lähes virheettömällä tasolla.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija tunnistaa opintojaksoon liittyvät peruskäsitteet ja toimintatavat sekä osaa ratkaista niihin liittyviä yksinkertaisia tehtäviä.

Siirry alkuun