Langattomat järjestelmät (15 op)
Toteutuksen tunnus: TX00BX16-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2018 - 10.06.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.10.2018 - 14.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Electronics
- Ryhmät
-
ELEMODElectronics Design
- Opintojakso
- TX00BX16
Tavoitteet
Tämän moduulin suoritettuaan opiskelija ymmärtää korkeataajuisen tiedonsiirron peruskäsitteet sekä lähi- että kaukokentässä. Opiskelija tuntee langattomien järjestelmien komponentit, järjestelmät ja protokollat. Opiskelija tuntee erilaisia RFID järjestelmiä ja ymmärtää niiden toiminnan. Tämän moduulin suoritettuaan opiskelija pystyy suunnittelemaan langattoman viestinnän antenneja ja järjestelmiä. Opiskelijalla on hyvä käsitys mittaamisesta korkeilla taajuuksilla. Opiskelija pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan RFID-antenneja ja lähettimiä.
Sisältö
-langattomat järjestelmät
-langaton tiedonsiirto
-RFID
-langattomat protokollat
-korkean taajuuden elektroniikka ja tiedonsiirto
Työmuodot
lähitunnit, laboratoriotyöt, projektit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan myöhemmin
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan myöhemmin
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 165 h ja itseopiskelu 225 h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-langattomat järjestelmät: Janne Mäntykoski ja Timo Kasurinen
-langaton tiedonsiirto: Janne Mäntykoski ja Timo Kasurinen
-RFID: Matti Fischer
-langattomat protokollat: Janne Mäntykoski ja Timo Kasurinen
-korkean taajuuden elektroniikka ja tiedonsiirto: Heikki Valmu
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tuntikokeet, viikkotehtävät, laboratoriotyöt ja ryhmätyöt
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Opiskelija on suorittanut opintojaksossa vaadittavat oppimistehtävät minimivaatimustasolla. Hänen osaamisensa on kehittynyt siten, että hänellä on mahdollisuus suorittaa tulevat elektroniikan ammattiopinnot ja lopulta toimia alan työtehtävissä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Hän on suorittanut opintojakson oppimistehtävät tyydyttävällä tai hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen elektroniikka-alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson oppimistehtävät hyvällä tai kiitettävällä tasolla. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida elektroniikka-alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Opiskelija on suorittanut opintojaksossa vaadittavat oppimistehtävät minimivaatimustasolla. Hänen osaamisensa on kehittynyt siten, että hänellä on mahdollisuus suorittaa tulevat elektroniikan ammattiopinnot ja lopulta toimia alan työtehtävissä.