Asiakaspalvelu ja ohjaus (kesätoteutus) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BN75-3121
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2018 - 01.04.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.05.2019 - 31.07.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Mannerheimintie 172
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 80
- Koulutus
- Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma
- Radiografian ja sädehoidon koulutusohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
- Vastuuopettaja
- Kirsi-Marja Kartastenpää-Wihlman
- Ajoitusryhmät
- Avoin amk: opintojakso (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Avoin amk: opintojakso
- Opintojakso
- SX00BN75
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen filosofiset, eettiset ja pedagogiset lähtökohdat ja niiden merkityksen työskentelyssään
- hallitsee asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen ammattiinsa kuuluvana työmenetelmänä eri konteksteissa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ohjausta ja opetusta asiakaslähtöisesti suomen ja ruotsin kielellä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa
- osaa käyttää asiakaslähtöisesti olemassa olevaa, ja tuottaa uutta suomen- ja ruotsinkielistä opetus- ja ohjausmateriaalia
- osaa ohjata asiakasta/potilasta käyttämään tarkoituksenmukaisia sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita.
Sisältö
Asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen käsitteet sekä eettiset ja filosofiset periaatteet
Asiakaspalvelu sekä asiakkaan/potilaan ohjaus ja opetus suomen ja ruotsin kielellä
Asiakaspalveluprosessi ja hyvän asiakaspalvelun elementit
Ohjaus- ja opetusprosessi: tarpeen arviointi, suunnittelu, toteutus (menetelmät, muodot ja sisällöt), arviointi ja kirjaaminen
Suomen- ja ruotsinkielisen asiakaspalvelu-, ohjaus- ja opetusmateriaalin hyödyntäminen asiakaslähtöisesti ja tavoitteellisesti
Erilaiset asiakaspalvelun ja ohjauksen laadun ja vaikuttavuuden arviointimenetelmät sekä asiakaspalvelun, ohjauksen ja opetuksen kehittäminen
Aika ja paikka
5.6.19 - 31.7.19
Oppimateriaalit
annetaan Moodle-alustalle
Järvinen - Mommo: Livets puls. SanomaPro
Opetusmenetelmät
lähiopetus
verkko-opetus ja -opiskelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ruotsin tehtävien palautus sovitaan kurssin aikana.
Asiakaspalvelu- ja ohjaaminen, Suomi, tehtävien palautukset kerrotaan infotilaisuudessa. Tehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä.
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135t opiskeijan työtä
Asiakaspalvelu- ja ohjaus 2 op 54t
Ruotsi 3 op 81h
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
Ruotsi: arvioidaan suullinen ja kirjallinen kielitaito
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ruotsi: suullinen kielitaito - puhelinkeskustelu, nettikeskustelu ja video
kirjallinen kielitaito - videon käsikirjoitus ja kirjallinen tehtävä
Lisätiedot
Huomattavaa: Jos opiskelijan koulusivistyskieli ei ole suomi, hän suorittaa opintojaksoon sisältyvän Työelämän ruotsi -osuuden (Svenska - Kundbetjäning och handledning) Suomi toisena ja vieraana kielenä -osuutena.
Lisätiedot
Huomattavaa: Jos opiskelijan koulusivistyskieli ei ole suomi, hän suorittaa opintojaksoon sisältyvän Työelämän ruotsi -osuuden (Svenska - Kundbetjäning och handledning) Suomi toisena ja vieraana kielenä -osuutena.