Siirry suoraan sisältöön

Terveysviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000DK32-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 17.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Toteutukselle S000DK32-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija
- soveltaa viestinnän lähestymistapoja, teorioita ja kanavia terveyden edistämisessä
- omaa viestinnällisiä valmiuksia terveyden edistämisen näyttöön perustuvaan argumentointiin ja puolesta puhumiseen
- osaa viestiä soveltuvilla menetelmillä moninaisille väestö- ja kulttuuriryhmille eri toimintaympäristöissä

Sisältö

Vaikuttavat viestinnän menetelmät.
Informaatioteknologia, sosiaalinen media, joukkoviestintä ja terveyden edistämisen kampanjat.
Terveyden edistämisen puolesta puhumisen ja vaikuttamisen menetelmät (Advocacy).
Sosiaalinen markkinointi.

Työmuodot

Luennot, tehtävät, esitykset
Moodletyöskentely
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely
Ryhmäkeskustelu ja reflektio

Aika ja paikka

Perodit 1 ja 2

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Perehdy ennakkoon (ennen 1.10 ) kontaktia teoksesta:
Health Promotion Programs:From Theory to Practice (s.171-192).
Luku 7 Terveyden puolesta puhuminen Health Advocacy for Health. https://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/reader.action?docID=4718311

Kirjallisuus tarkentuu opintojakson alkaessa:
1. Fertman, Carl I., et al. Health Promotion Programs : From Theory to Practice, John Wiley & Sons, Incorporated, 2016. ProQuest Ebook Central.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/metropolia-ebooks/detail.action?docID=4718311
2. Don Nutbeam, Elizabeth Harris, Marilyn Wise. Theory in a Nutshell
3. Luento-ja opiskelumateriaali moodlessa
4. Griffin, Em (2011). A First Look at Communication Theory.
Eight Edition. New York: McGraw Hill College Div.,
Chapt. 2, 5 & 6.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tarkentuu opintojakson alkaessa
Oppimistehtävä (-t) /Projektitehtävä
Uusintakoepäivät tarkentuvat opintojakson alkaessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op luennot
3 op itsenäinen- ja moodletyöskentely itsenäisesti ja ryhmässä
Kontaktipäivinä läsnäolovelvoite

Sisällön jaksotus

Sisältö ja jaksotus tarkentuvat myöhemmin

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkentuu opintojakson alkaessa
Osallistuminen opetukseen, yksilö- /ryhmätehtävien suoritusppimistehtävien tekeminen
Projektityö tai tentti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun