Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumamarkkinointi ja yritysyhteistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00CZ86-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 22.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.03.2020 - 24.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
35 - 50
Koulutus
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tytti Huhtaniska
Kulttuurituotanto Kulttuuripalvelut
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
KXB18S1
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opintojakso
KX00CZ86
Toteutukselle KX00CZ86-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy yritysyhteistyöhön, sponsorointiin, promootioon ja tapahtumamarkkinointiin osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tehdä mediasuunnitelman ja rakentaa tapahtumaperusteisen markkinointikampanjan. Opiskelija hallitsee markkinointikampanjan johtamisen perusteita luomalla projektille kumppani-, kontakti-, aika- ja henkilöstöresurssit kattavan toimintasuunnitelman.

Sisältö

- Mediasuunnitelma
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Markkinointitekniikat
- Sponsorointi
- Promotointi
- Tapahtumamarkkinointi

Oppimateriaalit

Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Alaja, Forssel: Tarinapeliä. Mainostajien liitto 2004

Opetusmenetelmät

Luennot
Oppimistehtävät
Tentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op markkinointi
3 op tapahtumamarkkinointi, sponsorointi, promotointi
1 op tentti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia ja laatia realistisen mediakampanjan toimintasuunnitelman. Opiskelija osaa kulttuurialan ammattilaisena osallistua yritys- ja sponsorointiyhteistyöhön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä toimivan mediakampanjan sekä osoittaa hallitsevansa markkinointikampanjan johtamisen perusteita toimintasuunnitelmaa laatiessaan. Opiskelija osaa suunnitella asiakkaan brändiä tukevaa tapahtumaistettua markkinointia sekä tulosten mittaamisen keinoja. Opiskelija osaa rakentaa yritysyhteistyötä ja analysoida yhteistyötä eri osapuolien näkökulmista. Opiskelija ymmärtää sitouttamisen tarjoamat liiketoiminnalliset hyödyt ja kykenee innovatiivisesti kehittämään eri sidosryhmien sitoutumista edesauttavia mekanismeja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää, mikä mediasuunnitelma on. Opiskelija osaa hahmottaa tapahtumatuotannon osana markkinointia ja mainontaa sekä suunnitella tapahtumapohjaista markkinointia. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin ja yritysyhteistyön perusmekanismeja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät
Ryhmätentti
Tuntiaktiivisuus

Siirry alkuun