Siirry suoraan sisältöön

Kuluttajatrendit ja markkinatutkimus (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10126-YL00DD63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.03.2025 - 30.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Opintojakso
C-10126-YL00DD63
Toteutukselle C-10126-YL00DD63-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa - analysoida ja tulkita kuluttajakäyttäytymistä ja sen trendejä eri markkinatilanteissa - hallita markkinatutkimuksen keskeiset menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytännössä - hyödyntää kuluttajakäyttäytymisestä ja markkinatutkimuksista saatua tietoa markkinointistrategioiden kehittämisessä

Esitietovaatimukset

Suositeltavaa on, että opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.

Työmuodot

Kurssi toteutetaan aikavälillä 19.3. – 30.5.2025. Luentoja on neljä kertaa: 19.3. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 1. Riitta Forsten-Astikainen 9.4. 2025 klo 17.00–20.00 Kuluttajatrendit osa 2. Riittta Forsten-Astikainen 23.4. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 1. Tuuli Mirola 7.5. klo 17.00–20.00 Markkinatutkimus osa 2. Tuuli Mirola Kilpailu- ja kuluttajatrendien osalta kaksi välitenttiä (monivalintatentit Moodlessa) sekä kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 30.5.2025 mennessä. Markkinatutkimuksen osalta välitehtävät (tarkemmat tiedot Moodlessa) ja kirjallinen oppimistehtävä, palautus Moodleen 23.5.2025 mennessä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Suomen- ja englanninkielinen materiaali Moodlessa

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei muita suoritustapoja

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Uusintatentit (2 kpl) syksyllä 2025. Tarkemmat tiedot Moodlessa.

Kansainväliset yhteydet

Moodle verkko-oppimisympäristö, Teams tai Zoom-kanavat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

- Kuluttajakäyttäytymisen perusteet ja trendit - Kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät psykologiset tekijät - Markkinointistrategiat - Markkinointi ja sen tehtävät - Markkinoinnin johtaminen, suunnittelu ja analysointi - Markkinointitutkimus ja sen tehtävät, tavoitteet ja kohteet - Tutkimusstrategia ja menetelmät - Tutkimuksen raportointi

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Moodle tentit 2 kpl (kuluttajatrendit), arviointi 5-0, muodostaa 10 % kokonaisarvosanasta - Kirjallinen oppimistehtävä (kuluttajatrendit), arviointi 5–0/täydennettävä, muodostaa 40 % kokonaisarvosanasta. - Välitehtävä (markkinatutkimus), arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty - Kirjallinen oppimistehtävä (markkinatutkimus), arviointi 5-0, muodostaa 50% kokonaisarvosanasta.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun