Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen johtajuus varhaiskasvatuksessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02472-BH00DR20-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 02.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.01.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu, SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 10
Opintojakso
C-02472-BH00DR20
Toteutukselle C-02472-BH00DR20-3001 ei löytynyt varauksia!

Oppimateriaalit

Kirjallisuutta (esim.) Holappa, A-S., Hyyryläinen, A., Kola-Torvinen, P., Korva, S., Smeds-Nylund, A-S. & Aho, H-R. (2021). Kasvatus- ja koulutusalan johtaminen. PS-kustannus. OKM (2021). Varhaiskasvatuksen koulutusten kehittämisohjelma 2021–2030. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja 2021:3. OPH (2022). Opetushallitus. Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet. Määräykset ja ohjeet 2022:2a. Parrila, S & Fonsén, E. (2017). Varhaiskasvatuksen pedagoginen johtajuus. Käsikirja käytännön työhön. PS-kustannus. Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S. ja Toikko T., (2015). Dialoginen johtaminen - avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampereen yliopistopaino Oy.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 1-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = noin 135 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa pedagogisen johtajuuden ja sen periaatteet sekä kehittämisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija tunnistaa päiväkodin pedagogisen kokonaisuuden ja sen toimintakulttuurin johtamisen. Opiskelija määrittelee henkilöstön johtamisen periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tunnistaa ja määrittelee pedagogisen johtajan tehtävät ja vastuut, periaatteet sekä kehittämisen varhaiskasvatuksessa. Opiskelija selittää päiväkodin pedagogista kokonaisuutta ja toimintakulttuurin johtamista. Opiskelija selittää henkilöstön johtamisen kehittämisen periaatteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija analysoi kriittisesti varhaiskasvatuksen pedagogista johtajuutta ja sen periaatteita sekä kehittämistä varhaiskasvatuksessa. Opiskelija analysoi ja kehittää päiväkodin pedagogista kokonaisuutta ja toimintakulttuurin johtamista. Opiskelija analysoi ja kommentoi henkilöstön johtamisen kehittämisen periaatteita.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, itsenäiset tehtävät

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun