Digitaalinen markkinointi (nonstop) (4 op)
Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00FL70-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.05.2025 - 24.04.2026
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 22.08.2025 - 30.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Hämeen ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Opintojakso
- C-02467-LT00FL70
Aika ja paikka
Opinnot toteutetaan täysin verkossa ja opintojakson ohjeet, tehtävät, materiaalit ja aikataulu löytyvät verkko-oppimisympäristöstä (learn.hamk.fi). Etenet opintojaksolla itsenäisesti ja omaan tahtiisi opintojakson toteutusajan puitteissa. Luennot on tallennettu valmiiksi, ei läsnäolopakkoa.
Oppimateriaalit
Suositeltavaa: Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital Marketing (7th ed.). Pearson. Ryan, D. (2016). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation (4th ed.). Kogan Page. Heinonen, J. (2021). Digimarkkinointi: Näin teet tuloksellista markkinointia verkossa. Alma Talent. Taiminen, H. & Järvinen, J. (2016). B2B-digimarkkinointi ja myynti. Alma Talent. Pulizzi, J. (2014). Epic Content Marketing. McGraw-Hill. Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Wiley. Google Digital Garage: Fundamentals of Digital Marketing https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage/course/digital-marketing Lisäksi: Alan kirjallisuus ja verkossa oleva materiaali, mahdolliset asiantuntijoiden alustukset ja opettajien kokoama aineisto verkko-oppimisympäristössä (learn.hamk.fi).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arvioitava suoritus on kurssiin kuuluvan kehittämistehtävän palautus. Osaamisen osoitetaan harjoitustehtävällä, jonka voi tehdä osissa ja omaan aikatauluunsa (Google Digital Garage, digitaalinen markkinointi).
Kansainvälisyys
Kansainvälisyys tulee opintojaksolla esille käytettävien materiaalien ja esimerkkien kautta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Google Digital Garage, digitaalinen markkinointi -sertifikaatti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävä arvioidaan asteikolla 0-5.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson onnistunut suorittaminen edellyttää opiskelijalta itsenäistä verkko-opiskelua.
Sisällön jaksotus
Sisältö on jaksoitettu teemakahtoisten luentojen ja tehtävien kautta. Tehtävien osalta opiskelijoiden on mahdollista jaksottaa opintojakson sisältöjen työstäminen.
Hylätty (0)
Et ole palauttanut opintojakson tehtäviä tai palautukset ovat puutteellisia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tiedät ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin työkalut ja palvelut. Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet. Osaat soveltaa oppimaasi työelämään tarkoituksellisella tavalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tiedät ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin työkalut ja palvelut sekä osaat soveltaa niitä eri käyttötilanteisiin. Ymmärrät, analysoit ja sovellat digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteitä. Osaat soveltaa oppimaasi työelämään tarkoituksellisella tavalla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tiedät ja tunnistat digitaalisen markkinoinnin työkalut ja palvelut sekä osaat soveltaa niitä eri käyttötilanteisiin. Ymmärrät, analysoit ja sovellat digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteitä tilanteen vaatimalla tavalla. Osaat soveltaa oppimaasi tarkoituksellisella tavalla sekä kehittää tai luoda uudenlaisia toimintatapoja työelämän tilanteisiin.
Opetusmenetelmät
Osaat hyödyntää digitaalisen markkinoinnin työkaluja sekä palveluja työelämälähtöisesti. Osaat suunnitella digitaalisen markkinoinnin kampanjan strategian huomioon ottaen. Sisältyy moduuliin: Liiketoiminta käytännössä tai Liiketoiminta käytännössä hevosalalla. Sisältö: Digitaalisen markkinoinnin strategiset toimintatavat Digitaalisen markkinoinnin yleisimmät työkalut ja palvelut Markkinoinnilliset menetelmät työelämässä Opintojakso koostuu luentoalustuksesta, oppimismateriaalista, oppimistehtävästä (suoritetaan Google Digital Garage) sekä työelämälähtöisyydestä. Toteutus sisältää verkko-opetusta ja itsenäistä opiskelua. Keskeisiä käsiteltäviä aihealueita ovat digitaalisen markkinoinnin työkalut (some, automatiikka, hakukonemarkkinointi) sekä digitaalisen markkinoinnin kampanjasuunnittelu.
Lisätietoja opiskelijoille
Nonstop-verkkototeutus. Opinnon pääset aloittamaan noin viikon sisällä ilmoittautumisestasi. Opinnon suoritusaika on 3 kk. Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijat ilmoittautuvat opinnoille avoimen AMKin ilmoittautumisaikoina HAMKin verkkosivuila. HAMKin tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat opintoihin Pakissa. Opintojakson jälkeen sinulla on mahdollisuus antaa suorittamastasi opinnosta palautetta. Avoimen AMKin opintomaksun suuruus on 15 euroa/opintopiste ja maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Lisätietoja avoimen AMKin ilmoittautumisesta, maksuista ja opinnoista löytyy osoitteesta: https:/www.hamk.fi/avoin CampusOnline: 50 opiskelijaa Avoin AMK: 50 opiskelijaa
Arviointiasteikko
1-5