Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen teknologia apuvälinealalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00EP28-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.08.2021 - 24.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.10.2021 - 20.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 35
Koulutus
Apuvälinetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mika Ihanus
Toni Nisula
Tomi Nurminen
Vastuuopettaja
Tomi Nurminen
Ryhmät
SXA21S1
Apuvälinetekniikan tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
SX00EP28
Toteutukselle SX00EP28-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija kehittää ammatillista osaamistaan ja käyttää digitaalisia työskentely-ympäristöjä työnsä kehittäjänä. Opiskelija kehittää omaa ammatillista osaamistaan sekä syventää tietouttaan teknologiasta asiakkaan hyödyksi. Opiskelija osaa ratkaista ammatin ydinosaamisen ongelmia hyödyntäen ajanmukaista teknologiaa kuten 3d-skannausta ja cad-mallinnusta. Opiskelija harjaantuu toimimaan digitaalisissa työskentely-ympäristöissä vieraalla kielellä.

Sisältö

• Ammattialan digitaaliset asiakaslähtöiset mittalaitteet
• 3d-skannaus
• 3d-tulostus
• 3d-mallinnuksen perusteet

Aika ja paikka

Myllypuro

Oppimateriaalit

N/A

Opetusmenetelmät

Tutustuminen seuraaviin mallintamisjärjestelmiin:
LutraCad
Rodin4
Solidworks, Rhino

Skannausharjoitukset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

CAD 80%
Muu 20%

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Solidworks, Rhino perusteet
Rodin4, LutraCad, Sense

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

TIETOPERUSTA
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden alan tietoperustaan ja ydinainekseen
- etsiä tietoa monipuolisista tietolähteistä
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
Opiskelija osaa:
- toimia erilaisissa tehtävissä eri toimintaympäristöissä
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
Opiskelija osaa:
- osoittaa perehtyneisyyden keskeisiin ammattialan turvallisuuskäytänteisiin
- toimia eettisten periaatteiden mukaisesti
- tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

TIETOPERUSTA
Opiskelija osaa:
- käyttää alan käsitteitä ja tietoa johdonmukaisesti
- etsiä tietoa ja arvioida ja käyttää kriittisesti tietolähteitä
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
Opiskelija osaa:
- soveltaa tietoperustaa ammatillisissa tehtävissä
- soveltaa ammatillista osaamistaan eri työtehtävissä
- toimia ammatillisessa tilanteessa itsenäisesti ja vastuullisesti
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
Opiskelija osaa:
- suunnitella toimintaa turvallisuus huomioiden
- toimia ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- toimia tavoitteellisesti työryhmässä ja projektissa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

TIETOPERUSTA
Opiskelija osaa:
- käyttää alan käsitteitä ja tietoa asiantuntevasti
- perustella tietolähteiden käytön
- perustella toimintaa tutkitun tiedon tai selvitysten avulla
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
Opiskelija osaa:
- toimia monipuolisissa ja kansainvälisissä tehtävissä ja työtilanteissa
- toimia asiakaslähtöisesti ja yrityshenkisesti
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
Opiskelija osaa:
- toimia vastuullisesti ja turvallisuus huomioiden
- perustella toimintaa ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- organisoida ja ohjata ryhmän ja projektin toimintaa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

TIETOPERUSTA
- ei riittävästi hallitse tai arvosta alan tietoa
- ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä
AMMATILLINEN TAITO, TOIMINTA JA KEHITTÄMINEN
- riittämätön ammatillinen taito
- ei toimi koulutuksen ja ohjauksen mukaisesti
- ei pyri kehittämään itseään ja toimintaansa
VASTUULLISUUS, YHTEISTYÖ JA JOHTAMINEN
- suhtautuu piittaamattomasti ammattialan turvallisuuteen tai eettiseen toimintaan
- ei motivoidu tai osallistu ryhmä- ja kehittämistyöhön

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen 50%
Annetut tehtävät 50%

Siirry alkuun