Median historia (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00BK93-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.11.2020 - 17.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
14.04.2021 - 18.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 161
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 50
- Koulutus
- Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Antti Pönni
- Vastuuopettaja
- Antti Pönni
- Ryhmät
-
KXC20_AKXC20, ryhmä A
-
KXC20_BKXC20, ryhmä B
-
KXC20S1Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma, päivä
- Opintojakso
- KM00BK93
Tavoitteet
Opiskelija tuntee ammattialansa kannalta keskeisten mediamuotojen historiallisen kehityksen päälinjoja. Hän ymmärtää nykyisen mediaympäristön sidoksen aiempaan mediahistoriaan. Hän osaa kriittisesti arvioida ammattialansa nykytilaa ja tulevaisuudennäkymiä suhteessa historiaan.
Sisältö
Ammattialan kannalta keskeisten mediamuotojen (esim. printtimedia, elokuva, radio, televisio, digitaalinen media, verkkomedia, teatteri) historian pääpiirteet.
Mediahistorian esteettiset, tekniset, taloudelliset ja sosiaaliset ulottuvuudet sekä eri mediamuotojen väliset kytkökset.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali jaetaan jakson aikana.
Lisätietoja toteutuksen työtilassa
Opetusmenetelmät
Luento
Oppimistehtävät
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen
Oppimistehtävä
Itsearviointi