Median historia (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00BK93-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2020 - 17.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.04.2021 - 18.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 50
- Koulutus
- Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Antti Pönni
- Vastuuopettaja
- Antti Pönni
- Ryhmät
-
KXC20_AKXC20, ryhmä A
-
KXC20_BKXC20, ryhmä B
-
KXC20S1Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma, päivä
- Opintojakso
- KM00BK93
Tavoitteet
Opiskelija tuntee ammattialansa kannalta keskeisten mediamuotojen historiallisen kehityksen päälinjoja. Hän ymmärtää nykyisen mediaympäristön sidoksen aiempaan mediahistoriaan. Hän osaa kriittisesti arvioida ammattialansa nykytilaa ja tulevaisuudennäkymiä suhteessa historiaan.
Sisältö
Ammattialan kannalta keskeisten mediamuotojen (esim. printtimedia, elokuva, radio, televisio, digitaalinen media, verkkomedia, teatteri) historian pääpiirteet.
Mediahistorian esteettiset, tekniset, taloudelliset ja sosiaaliset ulottuvuudet sekä eri mediamuotojen väliset kytkökset.
Työmuodot
Luento
Oppimistehtävät
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opetusmateriaali jaetaan jakson aikana.
Lisätietoja toteutuksen työtilassa
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen
Oppimistehtävä
Itsearviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Tehtävien kehittämislähtöinen suorittaminen. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen.